شناسه خبر:71655
1402/4/29 09:11:41

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته اعتبار قنوات استان حدود 5 برابر افزایش یافته است.

رسول شمسی اظهار کرد: بیش از 4 هزار رشته قنات در استان مرکزی وجود دارد که در اثر خشکسالی و عدم مدیریت بهره برداران، خشک یا کم آب شدند و اکنون 2400 رشته قنات در سطح استان دایر است که این قنات‌ها نیازمند رسیدگی هستند.
وی افزود: به همین منظور کمک هزینه ای برای احیا و بازسازی و لایروبی قنوات از طریق وزارت جهاد کشاورزی به حوزه آب و خاک استان‌ها داده می‌شود تا بخشی از این اقدامات از محل این هزینه انجام شود، البته بخشی از هزینه باید از سوی بهره برداران پرداخت شود.
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته، اعتبار قنوات حدود 5 برابر افزایش یافته و امسال به 93 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی رسیده است. با همین میزان افزایش اعتبار، اکنون فعالیت‌های مذکور در 147 کیلومتر و حدود 300 قنات با کمک کشاورزان در حال انجام است.
شمسی تاکید کرد: در آینده باید تلاش کرد نگهداری قنات و محافظت از ورود به حریم قنات، یک اولویت برای بهره برداران باشد و همچنین باید تلاش کرد که اعتبارات در این بخش افزایش پیدا کند.

شناسه خبر 71655