شناسه خبر:72034
1402/5/9 10:28:27

سپهرغرب، گروه کاردانش: هفتاد و نهمین فراخوان پژوهشی صندوق نوآوری و شکوفایی با عنوان «سیستم اتوماتیک کشت خون مشابه بکت الرت (Bact /Alert)» با حمایت این صندوق و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان منتشر شد.

 

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا روز یکشنبه 15 مردادماه 1402 پروپوزال و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه غزال به نشانیghazal.inif.ir ارسال کنند.

از ابتدای برخورد با مشکل سپتیسمیا و آشنایی بشر با این مساله، میکروب‌ها به خصوص باکتری‌ها و قارچ‌ها به عنوان عامل آن در نظر گرفته شدند. از این رو برای تشخیص این موارد، روش‌هایی برای یافتن آلودگی میکروبی خون با این عوامل پاتوژن طراحی و اجرا شده است. از جمله روش‌های قدیمی می‌توان به روش دستی کشت خون بر روی محیط‌های سنتی مانند بلاد آگار یا مدیوم مکانکی اشاره کرد.

اتوماسیون فرآیندهای میکروبی اگرچه کاری بسیار سخت است، اما برای جلوگیری از خطا، بهبود سرعت، دقت و صحت نتایج الزامی است. سیستم‌های کنونی مثل 3D Bact / Alert با انجام یک مرحله از اتوماسیون اولیه در این فرآیند، کمک شایانی به کارشناسان میکروبیولوژی بالینی می‌کنند. هدف نهایی این پروژه، طراحی و ساخت بطری کشت خون مورد نظر و طراحی و ساخت نمونه اولیه دستگاه کشت خون اتوماتیک با استفاده از روش رفلکتومتری است.

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان تحقیقاتی و ارائه درخواست، تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علاقه‌مندان می‌توانند تا پانزدهم مردادماه سال‌جاری پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به نشانیghazal.inif.ir ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری داناشریف با شماره‌های 02188486852 و 09025555471 تماس بگیرند.

شناسه خبر 72034