شناسه خبر:72038
1402/5/9 10:43:52

سپهرغرب - گروه خبر:فرماندار رزن گفت: صددرصد روستاهای شهرستان رزن دارای اینترنت هستند، اما در 28 روستای شهرستان مشکل آنتن‌دهی وجود دارد و اینترنت ضعیف است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار اظهار کرد: با دعوت چندی پیش از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان و زیرمجموعه این اداره‌ کل به شهرستان، مشکلات و نیازهای حوزه اینترنت و مخابرات رزن مطرح و صورت‌جلسه و برای رفع مشکلات این حوزه دستورات لازم داده شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر در شهرک صنعتی رزن نیز دارای مشکل آنتن‌دهی ایرانسل و همراه اول و اینترنت و بحث مخابراتی هستیم و در برخی راه‌های شهرستان ازجمله مسیر رزن- همدان محدوده امیریه- کهارد، محدوده ورودی روستای پاینده به سمت دمق و روستاهای بخش خرقان اینترنت همراه اول و ایرانسل دارای مشکل است و هنگام تردد اینترنت دچار اختلال می‌شود.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: چندین‌سال گذشته در بحث زیرساخت تلفن ثابت نیز در شهرستان هیچ اتفاقی نیفتاده است و به افرادی که متقاضی دریافت انشعاب و خطوط تلفن جدید هستند، خدمات ارائه نمی‌شود.

وی فرسوده بودن زیرساخت مخابراتی شهر رزن و حوزه‌های روستایی را از دیگر مشکلات برشمرد و تصریح کرد: در رابطه با مشکلات حوزه مخابرات چندین‌بار با مدیرعامل سابق شرکت مخابرات استان جلسه داشتیم و مشکلات را انتقال دادیم و برای مرتفع شدن این مشکلات وعده‌هایی داده شد که متأسفانه عملی نشد.

غفاری‌آثار با اشاره به حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با زیرمجموعه خود به‌منظور بررسی مشکلات موجود اینترنت و حوزه مخابرات شهرستان رزن، مطرح کرد: چندی پیش جلسه‌ای در شهرستان برگزار شد و طی صورت‌جلسه‌ای مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زیرمجموعه خود را مکلف کرد اداراتی را که به‌تازگی در شهرستان ساختمان آن‌ها احداث و راه‌اندازی شده، به فیبر نوری مجهز کنند و مشکلات نصب دوربین‌های امنیتی و حوزه ترافیک نیز هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه سایر نیازها و مشکلات شهرستان در حوزه مخابرات و اینترنت بیان شد و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان دستور پیگیری لازم برای حل این مشکلات را داد که امیدواریم با رفع آن‌ها شاهد ارتقای اینترنت و حوزه مخابرات شهرستان و رضایتمندی هرچه بیشتر مشترکان در این حوزه در آینده نزدیک باشیم.

 

شناسه خبر 72038