شناسه خبر:72096
1402/5/10 13:11:34
معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور؛

ظرفیت اتوبوس‌ کشورهای همسایه برای جابجایی زائران اربعین استفاده می‌شود

سپهرغرب -گروه خبر:معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی تردد نزدیک به پنج میلیون زائر در ایام اربعین پیش رو و کمبود اتوبوس برای جابجایی زائران در تلاش هستیم از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی کشورهای همسایه به‌صورت استیجاری استفاده کنیم.

داریوش امانی روز دوشنبه در بازدید از زیرساخت‌های منتهی به پایانه مرزی مهران اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای توسط راهداری استان ایلام در بحث زیرساخت‌های جاده‌ای مسیر ایلام- مهران انجام شده است، یکی از نقاط پرترافیک در محور ایلام- مهران پروژه پل صلواتی است که هم‌اکنون این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و بر اساس برآوردها تا دو هفته قبل از ایام اربعین این پروژه تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی بیان کرد: مشکلات مربوط به پایانه برکت که جزو وظایف این سازمان نیست؛ ولی طبق تصمیم ستاد اربعین در سال جاری به راهداری واگذار در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون این پروژه فعال و کار آسفالت محوطه در حال انجام و اقداماتی چون نصب آبسرد کن، خوابگاه رانندگان، محل استقرار استان‌های معین در حال تکمیل شدن است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه تمامی پروژه‌های حوزه راهداری تا دو هفته قبل از ایام اربعین تکمیل خواهند شد، تأکید کرد: اقدامات بسیاری نیز در پایانه مرزی مهران نسبت به سال گذشته ازجمله تعداد سایبان‌ها، تونل‌های سرد و تعداد گیت‌های ورودی و خروجی جهت سهولت در تردد زائران صورت گرفته است.

امانی اضافه کرد: توصیه ما به زائران این است سفر خود را همانند سال گذشته مدیریت و زودتر به کشور بازگردند و با توجه به کمبود ناوگان اتوبوس رانی تا حد امکان از خودروهای شخصی و با ظرفیت کامل استفاده کنند.

وی یاداور شد: بسیج کردن تمامی ناوگان اتوبوسرانی برای بحث جابجایی زائران در ایام اربعین اولویت این سازمان است که در این راستا هفت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی قطعی شده است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی تردد نزدیک به پنج میلیون زائر در ایام اربعین پیش رو و کمبود اتوبوس برای جابجایی زوار، از ناوگان اتوبوس رانی کشورهای همسایه در صورت نیاز به‌صورت استیجاری استفاده خواهد شد تا مسافران با کمترین مشکل به مناطق مختلف کشور منتقل شوند.

امانی اضافه کرد: همچنین از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ در بحث تأمین اتوبوس برای جابجایی زائران استفاده خواهد شد.

مرز بین‌المللی مهران به‌واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

 

 

شناسه خبر 72096