شناسه خبر:72114
1402/5/14 09:57:48

سپهرغرب-گروه خبر:تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین استانداری کرمانشاه و جهاد دانشگاهی با هدف استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در راستای پیشرفت استان، به امضا رسید.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه روز 12 مردادماه در نشست امضای این تفاهم‌نامه که با حضور استاندار و رئیس جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد، با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است که در همین راستا درحال حاضر 320 شرکت را تحت حمایت داریم.

مسلم حدیدی افزود: حمایت از این شرکت‌ها و واحدها در کنار توسعه فرهنگ دانش‌بنیان استان، می‌تواند به رفع معضل بیکاری استان هم کمک بسیاری کند؛ چراکه در همین شرکت‌های تحت حمایت درحال حاضر دو هزار و 500 نفر مشغول کار هستند.

حدیدی با اشاره به سایر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی کرمانشاه، از مرکز درمان ناباروری این مجموعه به‌عنوان یکی از این فعالیت‌ها یاد کرد و گفت: این مرکز تاکنون به هفت هزار و 500 زوج نابارور استان خدمت ارائه کرده است.

وی افزود: بحث افزایش و جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و تلاش داریم گامی هرچند کوچک در این زمینه برداریم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از تولید کربن فعال از قیر طبیعی هم به‌عنوان یکی دیگر از خدمات ارزشمند این سازمان یاد کرد و گفت: این کار برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفته و پس از 15 سال کار جهادی و تحقیقاتی توانسته‌ایم گامی در جهت پیشگیری از خام‌فروشی محصول ارزشمند قیر طبیعی برداریم.

وی افزود: درحال حاضر هم صحبت‌هایی با ایمیدرو صورت گرفته تا سرمایه‌گذاری را در این زمینه در استان انجام دهد.

* رفع چالش‌ها و مشکلات استان را رسالت اصلی خود تعیین کرده‌ایم/ آماده همکاری با تمام دستگاه‌ها هستیم

حدیدی یکی از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی کرمانشاه را ورود به چالش‌ها و مشکلات استان عنوان و تصریح کرد: در هر حوزه‌ای که استان دچار مشکل بوده، ازجمله آب، گردشگری، منابع معدنی، اشتغال و غیره، ورود داشته و تلاش کرده‌ایم به‌صورت علمی و با انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهش‌های کاربردی، به رفع آن مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: درحال حاضر آمادگی این را داریم تا در کنار مسئولین استان برای حل مشکلات قرار گرفته و اتفاق‌های خوبی را در استان رقم بزنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: جهاد دانشگاهی این مزیت را دارد که به‌صورت شبکه عمل می‌کند و در حل مشکلات استان می‌توانیم از توان علمی و اجرایی جهاد کشور هم بهره بگیریم.

وی به خلاصه‌ای از اقدامات صورت‌گرفته در سفر رئیس جهاد دانشگاهی به استان هم اشاره کرد و افزود: در این سفر در کنار افتتاح واحد تولید کربن فعال از قیر طبیعی، از دو محصول فناورانه هم رونمایی شد.

حدیدی گفت: در این سفر دفتر پروژه‌یابی و تبادل فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه هم افتتاح شد. این دفتر با هدف توسعه بازار داخلی و صادراتی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان راه‌اندازی شده و قرار است زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان را تسهیل کند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه هکاری میان استانداری کرمانشاه و جهاد دانشگاهی با هدف استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، فناوری، سلامت، کارآفرینی و غیره در راستای پیشرفت استان کرمانشاه به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه تدوین و پیشنهاد برنامه ارتقای اشتغال‌پذیری دانشجویان و دانش‌آموختگان، احیای نقش کارکرد مساجد در راستای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، تدوین و پیشنهاد برنامه جامع گردشگری استان کرمانشاه، راه‌اندازی مرکز پایش عملکرد دستگاه‌ها در حوزه سیاست‌های ابلاغی جوانی جمعیت، تدوین برنامه عملیاتی ارتقای وضعیت کودکان محلات محروم (حاشیه‌نشین) به‌منظور جلوگیری از بازتولید حاشیه‌ها، توسعه مرکز درمان ناباروری (راه‌اندازی مرکز جامع سلامت بانوان) و راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی روان‌شناسی به‌عنوان زمینه‌های همکاری مشترک استانداری کرمانشاه و جهاد دانشگاهی مطرح شده است.

همچنین تکمیل و توسعه مجتمع فرآورش قیر طبیعی با هدف ایجاد ارزش‌افزوده در معادن قیر طبیعی، ایجاد و توسعه دو فناوری در حوزه ضایعات محصولات کشاورزی، راه‌اندازی مرکز توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال و فعال‌سازی مرکز هم‌اندیشی توسعه استان، از دیگر زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه است.

 

 

شناسه خبر 72114