شناسه خبر:72777
1402/5/31 09:26:46

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار تویسرکان از کاهش 76 درصدی فوتی‌های حوادث جاده‌ای طی چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تویسرکان در این زمینه رتبه نخست استان را کسب کرده است.

حسین افشاری روز دوشنبه انجام اقدامات زیرساختی از قبیل روکش آسفالت‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، مراقبت و حضور میدانی پلیس راه را از مهم‌ترین عوامل کاهش فوتی‌های حوادث برون‌شهری این شهرستان عنوان کرد و افزود: در حوزه درون‌شهری نیز طی چهارماهه امسال تصادف منجر به فوت نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای سومین عامل مرگ‌ومیر در کشورمان به‌شمار می‌رود، ابراز کرد: باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای کاهش سوانح جاده‌ای که هرساله خسارات مادی و معنوی سنگینی را از خود برجای می‌گذارند، استفاده کنیم.

فرماندار تویسرکان پیگیری‌ها برای جذب تجهیزات جهت استفاده در بحران‌ها و تصادفات را مهم دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده در سال قبل جمعیت هلال‌احمر کشور یک دستگاه خودروی امداد و نجات و یک آمبولانس مجهز به شهرستان اختصاص داد که در زمان تصادفات کمک شایانی به فوریت‌ها و پلیس راهور می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه علائم و خط‌کشی معابر از سوی شهرداری‌ها در کاهش تصادفات درون‌شهری بسیار مؤثر است، گفت: تأکید شده است تا شهرداری‌های شهرستان قبل از شروع فصل مدارس نسبت به خط‌کشی معابر و سرعت‌گیر‌ها و نصب علائم اقدام کنند.

شناسه خبر 72777