شناسه خبر:72985
1402/6/5 13:23:01

مدیر گمرک خسروی از انتقال یک هزار و 200 کامیون حامل کالا و تجهیزات مواکب از این گذرگاه رسمی از 26 مرداد ماه تاکنون پس از انجام تشریفات گمرکی به عراق خبر داد و گفت: این مرز رسمی به صورت 24 ساعته برای تردد کامیون‌های مواکب و تجاری فعال است.

مهدی عباسیان افزود: همچنین از ابتدای شروع پیاده‌روی اربعین گمرک بر اساس رسالت کاری در سالن‌های تجاری و مسافری مستقر است و با تقویت نیروی انسانی به استعداد 35 نفر در سالن‌های مسافری و تجاری فعالیت دارد.

او اظهار کرد: همچنین بیش از یک هزار و 500 کامیون کالای تجاری نیز در این مدت از مرز به عراق خروج پیدا کرده و مسیر تجاری و مسافری با احداث جاده برکت و زیر بار رفتن آن به طور کامل جداسازی شده است.

مدیر گمرک خسروی در ادامه گفت: فعالیت تجاری مرز خسروی 24 ساعته و شبانه روزی است و سالن مسافری نیز به صورت 24 ساعته پذیرای زائران و مسافران است که گمرک در بحث بازرسی کالاهای مسافران با دستگاه‌های آشکارساز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات مناسب را انجام می‌هد و از این رو هیچ گونه وقفه ای نداریم.

عباسیان ادامه داد: وظیفه اصلی گمرک خسروی انجام تشریفات کالاهای تجاری (صادرات، واردات و ترانزیت کالا) بوده و در ایام اربعین جهت تسهیل در تردد زائران مسیر جداگانه عبور و مرور کامیون‌ها در نظر گرفته است.

عباسیان در ادامه افزود: گمرک خسروی در ایام پر برکت اربعین حسینی با قرار دادن 6 دستگاه ایکس ری و افزایش کارکنان و ارزیابان خود در کنار دیگر سازمان‌های مستقردر پایانه مرزی در جهت راحتی هر چه بیشتر تردد مشتاقان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) رسالت خود را انجام می‌دهد.

 

 

شناسه خبر 72985