شناسه خبر:73027
1402/6/6 11:28:58
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان خبر داد؛

شناسایی 181 مورد اموال دولتی برای مولدسازی در کردستان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان گفت: تاکنون 181 مورد اموال دولتی برای مولدسازی در استان شناسایی شده که ارزش کارشناسی آن بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

محمد مشیرپناهی اظهار کرد: تهیه به‌موقع گزارش‌های مالی و اقتصادی از جمله وظایف اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی وظیفه نظارت بر اجرای بودجه در استان را بر عهده دارد و تمرکز ما بر تمام دریافت و پرداخت‌های استان است.

مشیرپناهی اعلام کرد: بیش از دو سوم منابع استان به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی گسیل داده می‌شود.

وی افزود: شفاف‌سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون تمام پرداخت‌ها به دستگاه‌ها به صورت آنلاین بوده و همه پرداخت‌ها به حساب ذی نفع نهایی واریز می‌شود.

مشیرپناهی اعلام کرد: همه دستگاه‌های دولتی حساب‌هایشان در هفت سرفصل خلاصه شده است و هم اکنون 6 هزار میلیارد تومان مطالبات دولت، 2 هزار میلیارد تومان بدهی‌های کوتاه مدت و 14 هزار میلیارد تومان بدهی‌های بلند مدت دولت هستند.

وی افزود: در حوزه مولدسازی نیز مدیریت هدفمند دارایی‌های دولت اجرایی شده و در استان 181 مورد اموال بلااستفاده غیرمنقول شناسایی شده که ارزش کارشناسی آنها بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

مشیرپناهی اعلام کرد: تاکنون 51 مورد از این پروژه‌ها به ارزش 128 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

وی افزود: در حوزه مولدسازی یک ریال به اعتبارات هزینه‌ای تعلق نمی‌گیرد و تنها به پروژه‌های نیمه تمام اختصاص داده خواهد شد.

 

شناسه خبر 73027