شناسه خبر:73502
1402/6/20 11:55:20

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در استان خبر داد.

مهدی کاکاخانی روز یکشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و تقاضا برای خرید انواع نوشت‌افزار، لوازم آموزشی و ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان، اجرای طرح نظارت و بازرسی بر چگونگی عرضه این اقلام از 15 شهریوماه آغاز و تا 15 مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم اعمال نظارت لازم بر عرضه و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی از سوی عرضه‌کنندگان تأکید کرد: درج قیمت مصرف‌کننده بر روی بسته‌بندی محصولات توسط واحدهای تولیدی و نصب برچسب در محل عرضه توسط نمایندگی‌ها و عوامل فروش، صدور و ارائه فاکتور فروش معتبر توسط واحدهای عرضه‌کننده نوشت‌افزار نظیر دفاتر دانش‌آموزی، خودکار، مداد و کیف و جلوگیری از فروش اجباری نوشت افزار به صورت سبدی به مشتریان و نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی ازجمله موارد انجام بازرسی‌های میدانی خواهد بود.

وی گفت: جلوگیری از عرضه هرگونه اقلام نوشت افزار تقلبی و غیر استاندارد در سطح بازار و نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان نوشت‌افزار در سامانه جامع تجارت از دیگر مواد قابل سنجش در بازرسی‌ها است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام خاطرنشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به‌موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده‌فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهم‌ترین اولویت‌های اجرای این طرح است.

کاکاخانی بیان کرد: مرکز پاسخگویی 124 در طول اجرای طرح به‌منظور تسریع در رسیدگی به امور، آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

 

شناسه خبر 73502