شناسه خبر:73678
1402/6/27 12:32:45

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوای برخی از نقاط استان از اواسط هفته جاری بین دو تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و هوا خنک‌تر می‌شود.

«محمدحسن باقری‌شکیب» روز یکشنبه اظهار کرد: با توجه به تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان تا پنج روز آینده صاف و آفتابی، همراه با وزش باد موقتی در ساعات عصرگاهی است.

وی ادامه داد: ازنظر نوسانات دمایی تغییر محسوسی وجود ندارد و دمای کمینه برخی از نقاط استان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جاری به زیر 10 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

باقری‌شکیب گفت: در گرم‌ترین ساعات قهاوند و فامنین با 31 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات اسدآباد با 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر در 24 ساعت گذشته به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت 29 و 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است و دمای هوا در گرم‌ترین ساعات امروز نیز در همدان 30 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آب‌وهوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

شناسه خبر 73678