مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بهکارگیری موفقیتآمیز هوش مصنوعی روی سیستم مرکز تماس 122 ارتباط با مشتریان این شرکت با همکاری یک شرکت دانشبنیان خبر داد.
به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، فرهاد بختیاریفر از بهکارگیری موفقیتآمیز هوش مصنوعی روی سیستم مرکز تماس 122 ارتباط با مشتریان این شرکت با همکاری یک شرکت دانشبنیان خبر داد و اظهار کرد: مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان همدان در راستای هوشمندسازی فرآیندها و همچنین استفاده از فناوریهای نوین برای ارزیابی عملکرد گروهها و کارشناسان پاسخگو، اقدام به نصب هوش مصنوعی روی سیستمهای تماس کرد.
وی گفت: کاربرد مثبت این فنآوری در خدماتدهی مناسب به مشترکین، تحلیل آنی نوع پاسخگویی کارشناسان بهصورت انفرادی و گروه کاری براساس استانداردهای جهانی مراکز CRM و اطلاعرسانی وضعیت فرد و گروه برای مدیران و همچنین امکان تحلیل و یادگیری همزمان نوع پاسخگویی کاربران و امکان پاسخگویی خودکار توسط هوش مصنوعی در آینده است.
بختیاریفر با اشاره به اینکه این هوش مصنوعی با مطالعات 6 ماهه و بسترسازیهای مرکز ارتباط با مشتریان استان همدان و دفتر مدیریت و هماهنگی ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طراحی و بهصورت آزمونه (پایلوت) در مرکز 122 همدان در تاریخ 28 شهریورماه 1402 نصب شده است، اضافه کرد: این پروژه بهعنوان نخستین پروژه موفق از استفاده هوش مصنوعی از 12 پروژه در دست اقدام است که توانسته براساس Kpiهای از پیش طراحیشده و استاندارهای جهانی موفقیت خود را ثبت کند.
مدیرعامل آبفای استان همدان با اشاره به راهاندازی آزمایشی این پروژه در مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان همدان و کسب نتایج بسیار قابل توجه و دقیق درخصوص افراد و گروههای کاری برای مدیران در راستای بهبود ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان، اضافه کرد: با نتیجهگیری موفق این پروژه، درحال حاضر امکان طراحی و اجرای آن در کل کشور فراهم شده است.
شناسه خبر 74019