شناسه خبر:74121
1402/7/9 10:36:53

در نیمه نخست امسال یک هزار و ۸۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت استان همدان نشان دار شدند تا در هنگام مراجعه به مراکز درمانی، خدمات لازم را با پوشش بیمه‌ای دریافت کنند

فریبرز نیاستی گفت: سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۶ میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری به ۹۸۶ زوج نابارور ازسوی بیمه سلامت همدان پرداخت شد که این رقم در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶۰ میلیون ریال برای ۱۳ زوج بوده است.

او گفت: به منظور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و بسته‌های خدمتی و حمایتی بیمه سلامت برای این طیف از زوج‌ها پیش بینی شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بسته‌های خدمتی شامل ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی، ۵۶ کُد خدمت آزمایشگاهی، هفت خدمت تصویربرداری پزشکی و ۲۰ خدمت جراحی تحت حمایت بیمه سلامت در مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان ارائه می‌شود.

نیاستی گفت: چهار خدمت فوق تخصصی ناباروری هم با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی بر اساس تعرفه عمومی غیر دولتی ارائه می‌شود تا بخشی از پرداخت‌های زوج‌های نابارور کاهش یابد.

او گفت: یک هزار و ۸۹۱ زوج نابارور از ابتدای سال تاکنون در سامانه‌های بیمه سلامت این استان نشان دار شدند تا در هنگام مراجعه به مراکز درمانی، خدمات لازم را با پوشش بیمه‌ای دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید به ازدواج بهنگام به منظور فرهنگ‌سازی فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: باید سن باروری متعادل شود که کمترین خطر را برای مادران و بهترین دوره باروری برای یک خانواده را به همراه داشته باشد.

 

شناسه خبر 74121