شناسه خبر:74267
1402/7/13 09:06:22

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور 110 ناشر بزرگ و درجه یک در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس همدان خبر داد.

مسعود ویژه در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه کمیته رسانه، تالیف کتاب و فرهنگی- هنریِ دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان عضو است اظهار کرد: 53 عنوان کتاب در حوزه دفاع‌مقدس آماده چاپ شده که قطعا این تعداد تا زمان اجلاسیه و بعد از آن بیشتر هم خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه تفاوت این کتاب‌ها نسبت به کنگره اول در این است که تنوع موضوعات و سبک نگارش آنها حرفه‌ای‌تر شده است افزود: امسال تمرکز زیادی بر موضوع کودک و نوجوان داشته‌ایم و اولویت و دغدغه اصلی ما در این حوزه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دو فیلم سینمایی شهید قهاری با حمایت بنیاد روایت و شهید همدانی در حال آماده‌سازی است یادآور شد: در نمایش بزرگ فصل شیدایی با مشارکت سازمان اوج، شهرداری همدان، ستاد کنگره و سپاه استان اتفاقی بی‌نظیر رقم خورد که 150 هزار نفر از این برنامه جذاب بازدید کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه چندین مستند در این زمینه در حال آماده‌سازی است گفت: آلبوم موسیقی شهدا با عنوان "نغمه هور" نیز در آستانه تولید و تدوین است و در اجلاسیه کنگره شهدا رونمایی خواهد شد.

 

ویژه با بیان اینکه گرامیداشت خانم دباغ در ماه‌های آتی را در دستور کار داریم ادامه داد: از چند ماه پیش رایزنی برای برگزاری باشکوه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه استقرار این نمایشگاه در استان‌های مختلف فرآیند پیچیده‌ای دارد که خدا را شاکریم این اتفاق در همدان در حال رقم خوردن است بیان کرد: در سطح کشور موسسه خانه کتاب وزارت ارشاد، سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج کشور طبق توافق هر ساله به برگزاری این نمایشگاه اقدام می‌کنند و امسال این رویداد در همدان برپا می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه 110 ناشر درجه یک کشوری در نمایشگاه حضور خواهند داشت اضافه کرد: حداقل 20 درصد تخفیف برای تمامی کتاب‌ها در نظر گرفته شده است.

 

وی در پایان یادآور شد: از وزیر ارشاد برای حضور در نمایشگاه دعوت شده و در اختتامیه هم قرار است از برخی غرفه‌داران و ناشران برتر تجلیل شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه استان گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دفاع مقدس در استان همدان شنبه 15 مهرماه افتتاح می‌شود.

 

سرهنگ کامران کریمی با بیان اینکه دفاع مقدس یادآور رشادت‌های مردان مردی است که جانانه ایستادند تا ما امروز در امنیت به سر ببریم، اظهارکرد: دشمن برای اینکه مانع از انتقال فرهنگ دفاع مقدس، روحیه جهاد، ایثار و شهادت طلبی به نسل جوان شود هر کاری را انجام می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در مواجه با هجمه دشمن یکی از اقداماتی که انجام می‌شود برگزاری یادواره شهداست افزود: امسال توفیق شد با کمک مسئولان استان دومین کنگره ملی شهدای استان همدان برگزار شود.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان با این توضیح که در کنار برگزاری کنگره شهدا بنا به درخواست فرماندهی سپاه استان قرار است دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دفاع مقدس در استان همدان برگزار شود عنوان کرد: ترویج مکتوب فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت طلبی، رساندن این کتاب‌ها به دست مردم، ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه آثار دفاع مقدس و حاکم کردن فرهنگ شهادت طلبی برای مقابل با هجمه‌های دشمن در جامعه از جمله اهداف این نمایشگاه است.

 

وی با بیان اینکه قرار است 7 هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف و متناسب با رده‌های سنی در این نمایشگاه ارائه شود مطرح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب دفاع مقدس شنبه 15 مهر ساعت 16 بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان واقع در میدان سردار شهید حسین همدانی افتتاح می‌شود.

 

کریمی ادامه داد: طبق هدف‌گذاری شورای عالی سیاست‌گذاری کنگره سه قشر دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب بیش از دیگر اقشار مورد توجه قرار گرفته و بن‌های خرید کتاب در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 74267