شناسه خبر:74413
1402/7/17 16:38:27

سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه فرآیند جذب معلم در استان ادامه‌دار است، گفت: 100 دانشجومعلم سر کلاس‌های درس مستقر خواهند شد.

رضا زارعی روز گذشته با بیان اینکه استخدام آموزگاران ابتدایی، استثنایی و معلمان عشایری امسال با ماده ۲۸ صورت گرفته است، اظهار کرد: فرآیند ارزیابی و تکمیلی این آزمون نوع جدیدی بود.

وی با اشاره به اینکه مزایای این فرآیند به حداقل رساندن قضاوت‌های شخصی بود، افزود: درمجموع افراد با توانمندی‌های بالا در این آزمون پذیرفته شدند.

سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان یادآور شد: ارزیاب‌های این آزمون نیز از سوی وزارتخانه انتخاب شدند، آن‌هم به‌واسطه برگزاری آزمون؛ ازهمین‌رو انتخاب ارزیاب‌ها در اختیار اداره کل آموزش‌وپرورش استان نبود.

وی با تأکید بر اینکه ۶۵۰ نفر سهمیه آموزگاران استان بود، اضافه کرد: از این میزان ۴۱۹ آموزگار معرفی شدند؛ به‌طوری که سهمیه استان تکمیل نشده است.

زارعی با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ درصد از سهمیه اعلام‌شده جذب نشده است، گفت: تکمیل ظرفیت روشی است که کمبودها به‌ویژه در نواحی یک و دو آموزش‌وپرورش و شهرستان‌های بزرگ جبران می‌شود.

وی در ادامه به آزمون دبیری گریزی زد و یادآور شد: اردیبهشت‌ماه سال جاری این آزمون برگزار و فرآیند ارزیابی توسط وزارتخانه انجام گرفت، اما هنوز نتیجه نهایی پذیرفته‌شدگان معرفی نشده، درحالی که ۲۷ شهریورماه فرآیند ارزیابی به اتمام رسیده است.

سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان متذکر شد: فرآیند جذب معلم روزانه انجام می‌شود، اگرچه کلاس بی‌معلم میراثی بوده که از دولت قبل به این دولت رسیده است.

وی در بخش دیگر تصریح کرد: پیش‌بینی ثبت‌نام مدارس دولتی ۳۲۴ هزار و ۸۲۳ نفر بود که ۹۸.۶۳ درصد دانش‌آموز ثبت‌نام انجام داده‌اند.

زارعی تأکید کرد: در مقطع ابتدایی ۱۸۸ هزار و ۳۰ نفر معادل ۹۸.۰۸ درصد ثبت‌نام صورت گرفته و متوسطه اول ۷۶ هزار و ۹۲۵ نفر معادل ۱۰۰ درصد ثبت‌نام انجام شده است.

سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان ادامه داد: متوسطه دوم ۵۸ هزار و ۲۱۱ نفر معادل ۹۸.۲۹ درصد ثبت‌نام انجام گرفته که درمجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس در سراسر استان در دو هزار و ۶۴۰ مدرسه دایر است.

وی در بخش دیگر متذکر شد: 100 دانشجوی ورودی سال ۹۹ طی تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه فرهنگیان منعقد شده، در اسرع وقت در کلاس‌ها مستقر خواهند شد.

زارعی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰۰ معلم بازنشسته با وجود بازنشستگی پذیرفتند که همچنان تدریس داشته باشند و استمرار خدمت بزنند، گفت: بهترین راه جذب معلم بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است؛ چراکه معلمی فن و هنر بوده که باید تعلیم این فن دیده شود.

سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان در پایان در فرآیند سامان‌دهی نیروی انسانی از وزیر آموزش‌وپرورش، معاون توسعه وزارتخانه و استاندار همدان و همچنین دیگر مقامات استانی، قدردانی کرد.

شناسه خبر 74413