شناسه خبر:74718
1402/7/24 13:54:53

سپهرغرب-گروه خبر:معاون معدن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در دیدار با رئیس کل دادگستری استان یکی از مطالبات معدن‌کاران موضوع راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های معدنی بود که با پیگیری‌ها، مورد موافقت قرار گرفت.

 
هادی احمدی روز یکشنبه با بیان اینکه عمده موانع موجود در مسیر بهره‌برداران و فعالان معدن در حوزه حقوقی و پرونده‌های حل‌نشده است، ابراز امیدواری کرد با اقدامات اخیر و پیگیری‌های انجام‌شده، بتوانند در راستای تسهیل و رفع موانع بخش معدن گام بردارند.

وی تسهیل سرمایه‌گذاری معدن را در اولویت صمت استان همدان دانست و ادامه داد: معادن این منطقه برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع فرآوری از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است که با حل مشکلات این بخش، می‌توانیم زیرساخت‌های این مهم را فراهم کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: قانون‌گذار ماده 19 قانون معادن و تبصره‌های ذیل آن را پیش‌بینی کرده تا بتوانیم در امور سرمایه‌گذاری معدن از افسران جنگ اقتصادی حمایت کنیم.

معاون معدن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: قوه مقننه با اشرافیت به موضوع فعالیت‌های معدنی مسئولیت‌های قانونی برای بهره‌برداران معین کرده؛ به‌طوری که طبق ماده 14 قانون معادن و ماده 43 برنامه ششم توسعه، فعالان عرصه معدن باید هم‌زمان با ایجاد اشتغال در منطقه برای گسترش رفاه و توسعه زیرساخت نیز اقدام کنند.

احمدی به برگزاری همایش قضائی حقوق معادن در همدان اشاره کرد و افزود: این رویداد با حضور جمع کثیری از قضات استان و مسئولان برگزار شد که بی‌تردید در راستای آموزش تخصصی قضات در بخش معدن بسیار اثربخش خواهد بود.

معاون معدن اداره کل صمت استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه فرآوری سنگ‌های معدنی پروژه‌های مهمی درحال اجرا بوده که در ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی استان همدان، بسیار اثرگذار است.

وی تأکید کرد: از 280 معدن استان سنگ‌های متنوعی استخراج می‌شود که در گذشته این مواد به‌صورت خام عرضه می‌شد و زیبنده این منطقه نبود.

لازم به ذکر است: از 67 نوع ماده معدنی کشور 30 نوع در معادن همدان استخراج و فرآوری می‌شود و درمجموع همدان حدود دو میلیارد تُن از ذخیره 60 میلیارد تُنی اکتشاف‌شده کشور را دارا است.

 

 

شناسه خبر 74718