سپهرغرب-گروه خبر:نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهآهن همدان- سنندج- مرز باشماق در قانون بودجه دو سال گذشته مصوب شده و درحال اجرا و پیگیری است، گفت: برقی شدن این راهآهن نیز مصوب شده است.
وی با اشاره به اینکه راهآهن تهران- همدان- سنندج یک ردیف بودجه دارد، افزود: در قانون بودجه دو سال گذشته این مهم مصوب شده که راهآهن از سنندج به مرز باشماق ادامه پیدا کند؛ چراکه یک شبکه ریلی درنظر گرفته شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شبکهای از تهران آغاز و به همدان- سنندج و درنهایت مرز باشماق و عراق ختم میشود، گفت: همچنین از تهران به همدان و از همدان از طریق بیجار به راهآهن زنجان و تبریز متصل خواهد شد.
وی یادآور شد: اگرچه این شبکه ریلی از تهران به همدان، ملایر و تا مرز خسروی نیز ادامه خواهد داشت.
حاجیبابایی در ادامه با تأکید بر اینکه تهران- همدان- ملایر- بروجرد- خرمآباد و درنهایت اتصال به راهآهن جنوب دیگر نقاط اتصالی این شبکه است، تصریح کرد: این خطوط در سنوات گذشته مصوب شده و درحال پیگیری است.
وی در بخش دیگر خاطرنشان کرد: درباره استقرار ایستگاه ریلی در همدان باید گفت بعضاً مخالف هستند و این مخالفت در روند پروژه تأخیر ایجاد کرده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چنانچه خط ریلی سنندج راهاندازی شود تعداد مسافرتهای خط ریلی همدان نیز افزایش خواهد داشت، افزود: از همین رو سرعت و تعدد سفرهای ریلی افزایش پیدا خواهد کرد که به سود همدان بوده و این مهم با جدیت درحال پیگیری است.
وی در بخش دیگر به اعتبارات سفر رئیسجمهوری در حوزه پروژه ریلی همدان اشاره کرد و گفت: درمجموع اعتبارات سفر رئیسجمهوری براساس درآمد دولت به استانها اعلام میشود و چنانچه برخی از موارد با تأخیر و یا میزان کمتری اختصاص پیدا میکند، بهدلیل نبود درآمد دولت در آن بازه زمانی مشخص است.
حاجیبابایی اظهار کرد: نکته قابل تأمل دیگر این است که اعتبارات ابلاغی به استانها متناسب با پروژهها و نیاز مردم توزیع میشود؛ بهعبارتی کوتاهی در این حوزه صورت نگرفته است.
شناسه خبر 74919