شناسه خبر:75285
1402/8/9 12:14:37

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، یک‌هزار و 980 یادواره دانش‌آموزی و 25 یادواره شهرستانی در استان همدان برگزار شد.

روز دوشنبه شورای آموزش‌وپرورش استان همدان پیرامون طرح فراگیر پرورشی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان برگزار شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در این نشست گفت: تربیت سیاسی دانش‌آموزان با ایجاد نگرش، دانش و مهارت موجب می‌شود آن‌ها به‌عنوان شهروند فعال و آگاه در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت کنند.

 

حسن رضانیا با اشاره به ضرورت شکل‌گیری ساختاری جدید در آموزش وپرورش برای تربیت نسلی با نگرش سیاسی و اجتماعی، اظهار کرد: تربیت سیاسی و ا‌جتماعی از مهم‌ترین ساحت‌های اساسی نظام آموزش‌وپرورش است.

 

وی ادامه داد: تربیت سیاسی نیاز امروز دانش‌آموزان و از اهداف جدی سند تحول آموزش‌وپرورش به‌شمار می‌آید و باید به شکل برجسته به آن رسیدگی شود.

 

رضانیا با تأکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی در انتخابات ورود کنند و اثربخش باشند، افزود: اولویت امسال کشور انتخابات است و برپایی اردوهای راهیان نور و پیشرفت می‌تواند در زمینه افزایش مشارکت انتخاباتی راهگشا باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برنامه ویژه آموزش‌وپرورش برای آگاهی‌بخشی و حرکت به سمت افزایش مشارکت رأی‌اولی‌ها طراحی شود و آموزش‌وپرورش نقش‌آفرینی کند تا شاهد مشارکت چشمگیر فرهنگیان و دانش‌آموزان در انتخابات باشیم.

 

رضانیا با بیان اینکه نسل جوان از دستاوردهای انقلاب بی‌خبر هستند، افزود: اوقات فراغت دانش‌آموزان نباید منحصر به ایام تابستان باشد؛ آموزش‌وپرورش در طول سال برای اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی و طراحی کند.

 

وی تجربه اردوی راهیان نور را مطلوب و اثربخش خواند و اظهار کرد: اردوهای راهیان پیشرفت و امید با قوت بیشتری برای دانش‌آموزان اجرایی شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برنامه فراگیر پرورشی طرح ارزشمندی در سامان‌دهی فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی است که به همه مدارس ابلاغ شده و تمام فعالیت‌های فرهنگی مدارس در قالب برنامه‌های فراگیر پرورشی صورت می‌گیرد.

 

رضانیا با تأکید بر اینکه در طرح فراگیر پرورشی آسیب‌شناسی و نقاط قوت و ضعف شناسایی شود، افزود: سند تحول بنیادین به‌صورت رسمی از اول دی‌ماه اجرا می‌شود که شاخص‌های لازم در تقویت نقش معلمان در آن تشریح شده است.

 

وی اظهار کرد: اقدامات راهگشایی برای رفع نواقص آموزش‌وپرورش و ساماندهی نیروی انسانی انجام شده و این روند رو به رشد است.

 

رضانیا مشکلات مردم غزه را مشکل جهان اسلام و بشریت برشمرد و تصریح کرد: شاهد افتخارآفرینی جبهه مقاومت در مقابل جبهه کفر هستیم که رزمندگان جبهه مقاومت مجاهدانه در برابر هیمنه پوشالی آمریکا ایستادند و امروز رژیم غاصب صهیونیست اعتراف کرده که رو به زوال است و نیروهای استراتژیک نظامی آمریکا در آنجا مستقر شده‌اند که از عهده نیروهای مقاومت برنمی‌آیند.

 

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان یک‌هزار و 980 یادواره دانش‌آموزی و 25 یادواره شهرستانی در استان همدان برگزار شد.

 

رضا زارعی اظهار کرد: یادواره یک‌هزار و 300 شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان همدان نیز با حضور چهار هزار و 500 دانش‌آموز دختر و نیز با حضور فرماندهان کشوری و با محوریت گرامیداشت مرحوم خواهر دباغ در سالن 6 هزار نفری سردار شهید سلیمانی برگزار شد و خاطره به‌یاد‌ماندنی به‌جا گذاشت.

 

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش همدان، افزود: با همکاری دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت دانشجومعلمان برای پُر کردن کلاس‌های خالی استفاده شده است.

 

سال تحصیلی 1402-1403 مدارس استان همدان با حضور 328 هزار دانش‌آموز در 11 هزار و 800 کلاس درس و دو هزار و 640 مدرسه، 11 هزار و 800 کلاس با شعار «ایران قوی و مدرسه قوی» آغاز شد.

 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب 290 نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب 88 عضو این مجلس برای یک دوره هشت‌ساله، روز جمعه 11 اسفند ماه 1402 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

شناسه خبر 75285