شناسه خبر:75319
1402/8/10 10:43:17

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان تعداد بازماندگان از تحصیل در همدان طی سال تحصیلی جاری را اعلام کرد.

رضا زارعی با بیان اینکه تعداد بازماندگان از تحصیل استان همدان یک‌هزار و 509 نفر بوده است، اظهار کرد: تاکنون 50 نفر از این تعداد جذب و در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی عدم جذب برخی از این دانش‌آموزان را ناشی از چند عامل دانست و با بیان اینکه 112 نفر از این دانش‌آموزان فوت کرده‌اند، گفت: 9 نفر از آن‌ها به‌خاطر بیماری کرونا فوت کرده‌اند.

سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه 61 نفر از دانش‌آموزان مهاجرت به خارج از کشور داشته‌اند و 54 نفر نیز مهاجرت به داخل استان، افزود: پنج نفر از دانش‌آموزان ازدواج کرده‌اند و 6 نفر نیز به‌خاطر اشتغال به کار، از تحصیل دست کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه 39 نفر کوچ‌نشین و عشایر بودند و چهار نفر از دانش‌آموزان استان به‌خاطر فقر مالی از تحصیل جا مانده بودند، خاطرنشان کرد: 69 نفر بیماری صعب‌العلاج داشتند و 29 نفر به‌خاطر ممانعت والدین، جامانده از تحصیل هستند.

سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه 404 نفر از جاماندگان تحصیل شامل کودکان استثنایی دارای معلولیت شدید ذهنی می‌شود، گفت: 28 نفر از کودکان نیز بدسرپرست و درگیر مسئله طلاق و اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی هستند و سایرین جامانده از تحصیل‌ها نیز 35 نفر می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما آن است که این دانش‌آموزان جذب شوند و به تحصیل برگردند، افزود: برخی موارد در حیطه اختیارات ما نیست و نمی‌توانیم آن‌ها را به تحصیل برگردانیم و در بسیاری از موارد هم اداره بهزیستی و کمیته امداد نقش قابل توجهی در بازگشت آن‌ها به تحصیل دارند.

زارعی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان جامانده از تحصیل همواره رصد می‌شوند ‌و اگر غیبت دانش‌آموزی بیش از حد باشد مدیران مدارس علت را جویا می‌شوند تا کسی از تحصیل جا نماند، گفت: آن‌ها دانش‌آموزانی که به‌خاطر مسائل مالی ترک تحصیل کردند را به کمیته امداد و بهزیستی معرفی می‌کنند.

شناسه خبر 75319