شناسه خبر:75546
1402/8/15 12:28:45

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در سال جاری براساس سهمیه 120 هزار تُنی انواع کودهای کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای استان همدان درنظر گرفته شد، 94 هزار و 400 تُن ازته، 20 هزار و 300 تُن پتاسه و 6 هزار و 100 تُن فسفاته است.

بهروز الیاسی ابراز کرد: از مقدار سهمیه استان، تا 15 آبان‌ماه مقدار 63 هزار و 450 تُن ازته، 9 هزار و 370 تُن فسفاته و چهار هزار و 530 تُن پتاسه برای استان تأمین و تدارک شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص کودهای کشاورزی توسط دفتر مرکزی شرکت از پتروشیمی‌ها و مبادی کرمانشاه، لردگان، مرودشت شیراز، ارومیه، عسلویه، بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس، گفت: عملیات توزیع از پتروشیمی‌ها و مبادی به مقصد استان همدان به‌صورت شبانه‌روزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌گیرد تا کود مورد نیاز کشت‌های استان به‌موقع تأمین شود.

وی افزود: براساس سیاست‌های کلی شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های تولیدکننده کودهای کشاورزی، محصولات کودی تولیدی پس از نمونه‌برداری و آنالیز کود در آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، درصورتی که استانداردهای لازم را کسب کند، از طریق کارگزاران و عاملین فروش این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار دو هزار و 600 تُن شامل یک‌هزار و 600 تُن فسفاته، 800 تُن پتاسه و 200 تُن سولفات آمونیوم توزیع شده است.

الیاسی ابراز کرد: این کودها طبق سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان و براساس سامانه پهنه‌بندی و با صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه حمل‌ونقل و پایش توزیع می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در پایان گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تمامی برنامه کودی استان را در اختیار کشاورزان عزیز قرار دهد و از کشاورزان و باغداران عزیز درخواست می‌کنم با ثبت باغ و زمین زراعی خود در سامانه پهنه‌بندی، کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

شناسه خبر 75546