شناسه خبر:75903
1402/8/24 12:07:40

سپهرغرب-گروه شهر:بارسلونا از پروژه فناوری اینترنت اشیا و شبکه‌های بی‌سیم غیرمتمرکز برای جمع‌آوری داده‌های بلادرنگ در مورد رفاه آسیب‌پذیرترین شهروندان والنسیا استفاده می‌کند.

سومین شهر بزرگ اسپانیا با چالش هولناک فقر انرژی روبه‌رو است؛ فقدان خدمات انرژی مناسب، مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد که تقریباً یک‌چهارم از خانوارهای آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
سیستم‌های رفاهی اروپا تحت فشار نابرابری‌های ناشی از شرایط زندگی در بافت‌های شهری است که باعث تأثیرات مستقیم و زیان‌آور بر سلامت و رفاه می‌شود. عوارض سلامتی ناشی از فقر انرژی شامل بیماری‌های تنفسی، حملات قلبی، سکته مغزی، اختلالات روانی و مسائل حاد سلامتی مانند هیپوترمی می‌شود.
 
بیش از 130حسگر کیفیت هوا با کارآمدی بالا در سراسر شهر مستقر شده و انتظار می‌رود در سال2024استقرار بیشتری داشته باشند. این پروژه بر افزایش بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها نیز متمرکز است به‌طوری‌که 52حسگر جوی در ساختمان‌ها تعبیه شده است.
 
با اجرای این پروژه، موفقیت خیره‌کننده 98درصدی در نصب حسگرها در خانه‌های افراد کم‌درآمد به دست آمد. با نصب سنسورهای هوشمند، به‌طور مداوم سطوحCO2، الگوهای آب‌وهوا و سایر داده‌های حیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به این ترتیب انرژی به‌طور عادلانه و به‌ویژه برای افراد کم‌درآمد توزیع می‌شود.

شناسه خبر 75903