شناسه خبر:75960
1402/8/25 11:40:43

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از رسیدگی به 9 هزار پرونده در تعزیرات حکومتی این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

مرضیه یونسی چهارشنبه 24 آبان‌ماه در دیدار با فرماندار رزن اظهار کرد: به‌جرأت می‌توانیم بگوییم پرونده‌های تعزیرات حکومتی استان از تعداد پرونده‌های دادگستری بیشتر است.

وی با بیان اینکه حضور مستمر تعزیرات حکومتی در بازار و تسهیل دسترسی مردم به خدمات آن از مهم‌ترین وظایف است، افزود: رویکرد تعزیرات حکومتی تعامل با تمام دستگاه‌ها بوده و ما در کنار تولیدکننده و حامی مصرف‌کننده هستیم.

یونسی یکی از ویژگی‌های عالی استان همدان را سلامت اداری کارکنان ادارات و دستگاه‌ها ازجمله کارکنان ادارات تعزیرات حکومتی دانست و خاطرنشان کرد: اگر هم مردم و هم مسئولان در هر شرایطی با انصاف رفتار کنند، بسیاری از مسائل و مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

فرماندار رزن هم اظهار کرد: کل پرونده‌های وارده امسال به تعزیرات حکومتی این شهرستان افزون‌بر 612 مورد و کل محکومیت و جریمه این موارد بیش از 67 میلیارد و 852 میلیون تومان بوده است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار این پرونده‌ها را شامل پرونده‌هایی چون قاچاق، بهداشتی و کالا و خدمات دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تعزیرات حکومتی این شهرستان 775 مورد گشت و بازرسی مشترک از سطح واحدهای صنفی این شهرستان داشته که از این تعداد، 123 مورد از بازرسی و گشت‌های مشترک به‌علت تخلف، منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی بیان کرد: در این گشت و بازرسی‌های مشترک انجام‌شده تعزیرات حکومتی منجر به تشکیل پرونده در شهرستان، بیشترین پرونده‌ها به کالاهای تاریخ مصرف گذشته، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و نیز عدم صدور فاکتور اختصاص داشته است.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان رزن هم گفت: سوخت باید با ماشین مخصوص سوخت حمل شود و درحال حاضر یکی از مشکلات ما در شهرستان رزن این است که تعداد ماشین حمل سوخت محدود بوده و همین امر موجب شده کشاورزان سوخت خریداری‌شده خود را از طریق تانکر جابه‌جا کنند و براساس تبصره چهار ماده 18 هر فردی که مجوز حمل نداشته باشد، سوخت درحال حمل توسط وی قاچاق محسوب می‌شود.

علیرضا حسین‌زاده خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل نیاز است تعداد ماشین‌های حمل سوخت شهرستان افزایش پیدا کند، در غیر این صورت جایگاه‌های سوخت به افرادی که فاقد مجوز حمل سوخت هستند، سوخت تحویل ندهند.

 

 

شناسه خبر 75960