شناسه خبر:76187
1402/9/1 11:44:55

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل صمت کردستان گفت: در هشت ماه اول امسال 18 هزار و 503 مورد بازرسی در استان شکل گرفته است.

بختیار خلیقی صبح سه‌شنبه در هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان اظهار کرد: قیمت کالاهای اساسی در جلسات تنظیم بازار رصد می‌شود و اگر در مورد افزایش قیمت موردی دیده شود کارگروه تنظیم بازار قیمت‌ها و موارد کمبود کالاها را رصد و پیگیری می‌کند.
وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های این کارگروه در راستای کالاهای اساسی در چهار ماه پایان سال طرح ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و طرح ذخیره‌سازی میوه و مرکبات ایام پاییزی را در استان داریم.
 
وی با اشاره به طرح نظارتی ایام پایان سال بیان کرد: سال جاری در ابتدای سال تفاهمنامه همکاری با سازمان بازرسی، سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان جهاد کشاورزی منعقد و جلسات کمیسیون‌های هماهنگی تعزیرات نیز برگزار شد تا هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های ناظر بر بازار انجام شود.
 
مدیرکل صمت کردستان از اجرای طرح برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم برای ایام پایان سال خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه‌های ماه رمضان، نمایشگاه بازگشایی مدارس با محوریت اتاق اصناف برگزار شده و برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نیز با همکاری فرمانداری‌ها و با محوریت اتاق اصناف برپا می‌شود.
 
خلیقی در زمینه واحدهای تولیدی بخش صنعتی بیان کرد: در زمینه لاستیک کردستان یکی از واحدهای تولید لاستیک در کشور لاستیک بارز استان است و در سامانه صمت لاستیک به‌وفور به متقاضیان داده شد که با اولویت استان به استان‌های همجوار نیز لاستیک تحویل داده شده است و در این راستا 9 هزار و 988 خودرو در استان کردستان، لاستیک با قیمت مصوبه دولتی دریافت کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: میانگین خروج محصول تولیدی در هر ماه 411 هزار و 230 حلقه معادل 13 هزار و 265 حلقه روزانه که توسط لاستیک بارز تولید می‌شود و تحویل عاملان فروش کشور می‌شود.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: به طور میانگین 150 حلقه به شرکت‌های خودروساز و 50 هزار حلقه لاستیک نیز به‌صورت اینترنتی به فروش می‌رسد.
 
خلیقی به اقدامات کارگروه تنظیم بازار پرداخت و بیان کرد: کمبود گوشت در استان بررسی شده و جلساتی در این راستا برگزار شد که برنامه‌ریزی برای حذف واسطه‌ها انجام می‌شود.
 
وی گفت: در هشت ماه اول امسال 18 هزار و 503 مورد بازرسی در استان شکل گرفته است که در سامانه سیمبا ثبت شده است.
 
وی افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده یک‌هزار و 835 مورد بوده که دو هزار و 17 تخلف با ارزش 298 میلیارد ریال تشکیل شده است.
 
وی تصریح کرد: گشت‌های مشترک در استان کردستان با همکاری تعزیرات، سمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف انجام می‌گیرد.
 

شناسه خبر 76187