شناسه خبر:76261
1402/9/2 11:20:18

بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که به امضای نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمانشاه و مدیر عامل شرکت ایران خودرو کشور رسید، ظرفیت تولید و اشتغال ایران خودرو کرمانشاه افزایش می‌یابد.

طی جلسه‌ای که در دفتر عبدالرضا مصری نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و علیمردان عظیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو کشور برگزار شد، اجرای فاز دوم و طرح کامل مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف جذب بیشتر منابع و توسعه محصولات ایران خودرو کرمانشاه پیگیری شد.

در این جلسه به منظور تسهیل و تسریع در رونق شرکت ایران خودرو کرمانشاه تفاهم نامه ای سه بندی به امضای حاضران رسید که در مهمترین محور آن، شرکت ایران خودرو متعهد به تخصیص یک نمونه خودرو مونتاژی به منظور افزایش ظرفیت و تحقق کامل مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سایت کرمانشاه شد.

همچنین در این جلسه توافق شد که استان کرمانشاه نسبت به تأمین تسهیلات و واگذاری زمین و اعطای مجوز برای توسعه شرکت ایران خودرو اقدام کند.

دیگر محور تفاهم نامه، ایجاد زمینه صادرات محصولات تولیدی کارخانه ایران خودرو به بازار کشور عراق است.

استاندار کرمانشاه تیرماه امسال در جریان بازدید از شرکت خودروسازی کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفته بود: به دنبال کسب مجوز برای تولید دیگر انواع خودرو در این کارخانه هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه، این شرکت در سال گذشته به 16/3 درصدی تولیدات خود را نسبت به سال 1400 افزایش داد و توانست بیش از 41 هزار و 110 دستگاه خودروی پارس تولید کند.

 

شناسه خبر 76261