شناسه خبر:76985
1402/9/20 12:46:55

چندقلوهای ایلامی برخلاف اعلام قانون جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری تاکنون حمایتی دریافت نکرده‌اند.

در روزهای گذشته چهارقلوهای هفت‌ماهه در بیمارستان طالقانی به دنیا آمدند و در دستگاه قرار دارند اما متأسفانه پس از گذشت دو روز یکی از آنان فوت شد.

موسوی پدر صاحب چندقلو می‌گوید: هزینه‌های چهارقلوها طبیعتاً چهار برابر است و تاکنون حمایتی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از طریق وزارت بهداشت پیگیری کردیم و وزیر بهداشت نامه نوشتند، بعد از رفت و آمد بسیار گفتند که کاری از دست ما برنمی‌آید و تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که برای گرفتن قد و وزن نیاز نیست به شبکه مراجعه کنید و خودمان به منزل شما می‌آییم.

چهار قلوها که دو دختر و دو پسر هستند با نام‌های حسن و حسین و حورا و سلما نامگذاری شدند که یکی از آنان فوت شد.

گفتنی است این پدر صاحب چند قلو پیش از این چند قلو‌ها دو فرزند دیگر نیز داشت.

در سال‌های گذشته موضوع جمعیت به یکی از مهم‌ترین مسئله‌های کشور تبدیل شده به گونه‌ای که در سخنرانی، دیدارها، نشست‌ها، تصمیم‌سازی‌های مسئولان نظام و در رأس همه مقام معظم رهبری به کرات شنیده شده است.

با توجه به اهمیت موضوع قانون جوانی جمعیت در سال 1400 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ رئیس جمهور، همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای قانون و حمایت از خانواد‌های دارای فرزند شدند.

این در حالی است که حمایت از خانواده‌های دارای چند فرزند و خانواده‌های دارای چند قلو هستند به‌دلیل خرج و مخارج زیاد، اهمیت ویژه ای دارد و در قانون جوانی جمعیت به آن تأکید شده است.

از این رو مدیر کل ثبت احوال استان ایلام گفت: استان ایلام جزو استان‌های جوان کشور است و رشد جمعیت در استان مثبت ارزیابی می‌شود و خالص جمعیت سالانه افزایش پیدا می‌کند.

قیاسی افزود: از ابتدای سال تاکنون 120 تولد چند قلو در استان داشتیم که 118 مورد دو قلو، یک مورد سه قلو و یکمورد هم چهارقلو به دنیا آمدند.

نکته حائز اهمیت اینکه عمده زوجین جوان فاقد فرزند یا تک و دو فرزند مسائل سخت معیشتی و اقتصادی، آینده‌ای مبهم، گرانی و تورم سنگین حاکم بر جامعه را از دلایل اصلی عدم اقدام برای فرزندآوری بیان می‌کنند و مشوق‌های قانون جوانی جمعیت را برای زادآوری ناکافی و فاقد پشتوانه محکم اجرایی می‌دانند.

 

شناسه خبر 76985