شناسه خبر:77025
1402/9/21 11:47:58
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:

استخراج و پیگیری سه مسئله اصلی پیشران در توسعه کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سه مسئله به‌عنوان مسائل اصلی پیشران در توسعه کردستان به‌عنوان اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهره‌وری استخراج و پیگیری می‌شود.

اکبر محمدی، در جلسه مشترک شورای راهبری توسعه مدیریت و کمیته بهره‌وری استان کردستان، با اشاره به اینکه آیین‌نامه شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی در سال 1393 به تصویب رسید، اظهار کرد: اکنون تغییراتی در عنوان و مفاد این آیین‌نامه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این شورا به شورای راهبری تحول اداری تغییر نام پیدا کرده است، ادامه داد: در ذیل این شورا، کمیته‌های تخصصی شامل مدیریت عملکرد و بهره‌وری، سرمایه انسانی، ساختار، نوآوری و تحول اداری هوشمند و سلامت اداری، فرهنگ سازمانی و صیانت از حقوق مردم تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه در ماده‌های 7، 8 و 9 آیین‌نامه جدید شورا، وظایف شورای راهبری تحول اداری دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها مشخص شده، بیان کرد: بررسی و تأیید عوامل بروز تخلف و فساد اداری و برنامه‌ریزی با هدف رفع عوامل شناسایی شده، رصد و پایش میزان رضایت مردم از خدمات ارائه‌شده توسط دستگاه و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع عوامل نارضایتی ازجمله وظایف مشترک شوراهای راهبری است.

محمدی اظهار کرد: در کمیته بهره‌وری استان باید سه مسئله اصلی استان را احصا، اعلام شود. سپس اقدامات اجرایی برای رفع این مسائل تدوین و پس از تصویب و تأیید سازمان ملی بهره‌وری ایران اجرا شود.

وی با بیان اینکه برای تهیه این برنامه از اسناد بالادستی به‌ویژه سند آمایش بهره خواهیم گرفت، افزود: براساس قانون برنامه هفتم 2.5 درصد از هشت درصد رشد اقتصادی، باید از طریق رشد بهره‌وری در استان‌ها محقق شود. بر این اساس، اهتمام ویژه مدیران در تدوین دقیق برنامه ارتقای بهره‌وری دستگاهی و استان را می‌طلبد.

شناسه خبر 77025