شناسه خبر:77073
1402/9/22 10:33:11

معاون فنی اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ظرفیت تولید سالانه سه میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی در این استان فراهم شد.

سینا دودانی روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی و هم اندیشی با تولید کنندگان نهال بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: این نهال‌ها در 22 نهالستان فعال بخش خصوصی با مساحتی حدود 21 هکتار در استان تولید می‌شود که می‌توان از ظرفیت این بخش در اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کرد.

وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های تولیدکنندگان بخش خصوص و ارایه راهکارهای فنی و علمی برای تولید نهال با کیفیت در استان مرکزی و توزیع مناسب آن در فصل درختکاری از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ در راستای اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت‌ است.

در این نشست نظرات و پیشنهاداتی توسط تولیدکنندگان و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در راستای تولید نهال‌های سنجد، بادام، گردو، زرشک، زیتون تلخ، عناب، صنوبر و گل محمدی مطرح شد.

تولید کنندگان بخش خصوصی در پایان این نشست از نهالستان شهید رجایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در شهرستان اراک بازدید کردند.

 

 

شناسه خبر 77073