شناسه خبر:77524
1402/10/4 12:04:29

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته پروژه نهضت اجرای فیبرنوری و هوشمندسازی شهر سنندج آغاز و تا پایان سال آینده عملیاتی می‌شود.

سیدانور رشیدی شامگاه 2دی در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان و انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات مبین‌نت در راستای هوشمندسازی شهر سنندج اظهار کرد: امروزه موضوع توسعه شهرها در شبکه جهانی مطرح است و اقدامات مختلفی در کشورهای توسعه‌یافته در این خصوص انجام گرفته و این پیشرفت موجب ارائه نظریه شهر هوشمند و شهر پایدار در سراسر جهان شده است.

وی عنوان کرد: شهر هوشمند این بستر را فراهم می‌کند که امور شهروندان از جمله خدمات دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی بهصورت آنلاین، شبانه‌روزی و با کیفیت و ایمنی بالا انجام شود، همچنین ارائه این خدمات با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان و کاهش بروکراسی‌ اداری، کاهش ترافیک و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و سرعت بخشی به ارائه خدمات از دیگر تأثیرات اجرای پروژه شهر هوشمند است.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه شهر هوشمند با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور در سفرهایی که به استان کردستان داشتند به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مدیریت شهری در سنندج قرار گرفت، افزود: در بودجه 1٤01 و 1٤02 با برنامه‌ریزی خوبی که در شهرداری و شورای اسلامی دور ششم صورت گرفت اعتبارات لازم برای اجرای این مهم اختصاص پیدا کرد و زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی بر اساس فناوری و تکنیک‌های روز دنیا در مدیریت شهری با توجه به تأثیر آن در کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک سنگین و جلوگیری از اتلاف وقت در خیابان‌ها، جلوگیری از افزایش تعداد جمعیت نیازی اجتناب‌ناپذیر بوده و هوشمندسازی شهر سنندج نیز با این دیدگاه در دستور مدیریت شهری قرار و دنبال شد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای طرح هوشمندسازی شهر سنندج تا پایان سال آینده با همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مبین‌نت انجام می‌شود.

شهردار سنندج در ادامه به ایجاد برخی زیرساخت‌ها در راستای هوشمندسازی شهر سنندج گریزی زد و گفت: هوشمندسازی شهر سنندج با نصب دوربین‌های ترافیکی و با هدف مدیریت ترافیک مورد توجه و در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.

رشیدی با بیان اینکه عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سنندج تا پایان مرداد سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: در قالب این طرح، 228 نقطه و 45 ساختمان شهرداری به فیبرنوری در سنندج متصل می‌شود.

شناسه خبر 77524