شناسه خبر:77529
1402/10/4 12:11:47

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: اجرای طرح «محله‌محور» در استان اقدامی برای تسهیل در کلاس‌گذاری و افزایش آمار ثبت نام و تشکیل کلاس است.

گلبهار خسروی با گرامیداشت چهل و چهارمین سال تشکیل نهضت سوادآموزی، از اهتمام مسئولان و کلیه عوامل و همچنین تلاش‌های ویژه آموزش‌دهندگان استان در اجرای فرایند سواد‌آموزی سال 1401 تشکر اظهار کرد: با زحمات کلیه دست‌اندرکاران، کردستان سال گذشته بیش از 95 درصد حجم ابلاغی را پوشش و استان موفق به کسب رتبه هشتم کشوری شد.

وی در ادامه گزارشی از روند کلاس گذاری سال 1402 استان، برگزاری جلسات توجیهی برای آموزش‌دهندگان و تشریح دستورالعمل‌های ابلاغی ارائه کرد و شروط تعیین شده برای کلاس گذاری از جمله کسب 70 امتیاز و حداقل 10 نفر سوادآموز برای هر کلاس را از موانع و مشکلات پیش روی آموزش‌دهندگان برای شناسایی، ثبت‌نام و جذب عنوان کرد.

وی طرح محله‌محور را اقدامی جهت تسهیل در کلاس‌گذاری و افزایش آمار ثبت‌نام و تشکیل کلاس عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح، روند کلاس‌گذاری سرعت گرفته و ما شاهد افزایش آمار پیش ثبت‌نام و استعلام هستیم.

معاون سوادآموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از دغدغه و مطالبات آموزش‌دهندگان استان اشاره کرد و با بیان اینکه در این جلسه مستمع نظرات و دیدگاه‌های آنان خواهیم بود، حق بیمه، ناچیز بودن سرانه‌های آموزشی، تعیین تکلیف از طریق مراجع ذی‌صلاح و توجه به حقوق این افراد را از اهم درخواست‌های آموزش‌دهندگان عنوان و خواستار پیگیری آن‌ها شد.

خسروی اضافه کرد: با کمک آموزش‌دهندگان خدوم، مراحل کلاس‌گذاری و استعلام در حال انجام است و اهتمام مجموعه، تلاش برای پوشش کامل حجم ابلاغی است،

وی تصریح کرد: با توجه به اتمام مهلت اولیه کلاس‌گذاری، به دلیل عدم تضییع حق آموزش‌دهندگانی که تاکنون اقدام به کلاس‌گذاری نکرده‌اند، درخواست می‌شود زمان کلاس‌گذاری تمدید و در این نشست در پاسخ به برخی شایعات در فضای مجازی، شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

شناسه خبر 77529