شناسه خبر:77867
1402/10/13 10:03:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: در دولت سیزدهم تهیه و تصویب دو طرح تولید نهال در شهرستان‌های مهران و دهلران به مساحت 20 هکتار و ظرفیت سالانه 6 میلیون اصله انجام شده است.

ابراهیم پیرزادیان ظهر سه‌شنبه 12 دی‌ماه با اشاره به عملکرد و فعالیت‌های این اداره کل در دولت سیزدهم گفت: در بخش حفاظت و حمایت از منابع طبیعی، طرح جامع حفاظت و حمایت از عرصه‌ها تهیه و تدوین و یگان حفاظت و حمایت تجهیز و تقویت و همچنین قرارگاه مشترک روح الله با همکاری فرمانده محترم سپاه امیرالمؤمنین (ع) در راستای پیشگیری و اطفای حریق تشکیل شد.

وی افزود: همچنین عملیات مشترک آفات امراض و بیماری‌های گیاهی اجرا و با دستگاه‌های اجرایی ازجمله بنیاد مسکن راه و شهرسازی برای تأمین مسکن تعامل برقرار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: مطالبات خسارت ناشی از اجرای طرح‌های عمومی و عمرانی وصول و از سامانه‌های ماده پنجره واحد زمین، معادن بهره‌گیری شد، همچنین رتبه نخست کشوری در بارگزاری آمار و اطلاعات و مستندسازی پنجره واحد در سامانه ماده سه توسط اداره کل کسب شد.

پیرزادیان با اشاره به بخش بهره‌برداری از محصولات مرتعی جنگلی و مرتعی خاطرنشان کرد: در قالب 52 شرکت تعاونی برای بهره‌داری از محصولات درختان بنه (سفر) به مدت دو ماه برای تعداد 520 خانوار ایجاد اشتغال فصلی شد.

وی گفت: از دیگر اقدامات می‌توان به ساماندهی و بهره‌برداری از عرصه‌های مرتعی در قالب صدور کارت چرا به تعداد یک هزار و 44 فقره برای مرتعداران استان، احاله مدیریت طرح‌های مرتعداری به تعداد 28 فقره، نظارت بر تهیه اجرای طرح‌های بهره‌برداری از پارک‌های جنگلی، شاخص احیاء و توسعه جنگل، تولید نهال در نهالستان‌های جنگلی به میزان 6 هزار و 380 هزار اصله، تهیه طرح 11 فقره طرح توجیهی برای کاشت یک میلیارد درخت جانمایی محل اجرای کاشت تعهدات بخش جنگل، مکان‌یابی 7980 هکتار زراعت چوب، تجهیز پارک جنگلی چغاسبز از محل اعتبارات اربعین، احداث 130 سکوی نشیمن اسفالت جاده دسترسی دو جایگاه سرویس بهداشتی، اجرای 6 جایگاه آبسردکن و توزیع و ارسال 200 هزار اصله نهال به استان‌های مختلف اشاره کرد.

وی با اشاره به بخش تهیه و اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: اجرای پروژه سیل‌بند سنگی علامی در شهرستان‌های ایلام، مهران، ملکشاهی، سرابله، بدره، تهیه طرح پارک آبخیز در شهرستان دهلران، تهیه طرح تفصیلی اجرایی مقاله با ریزگردها در سطح 28 هزار هکتار، تهیه و تصویب دو طرح تولید نهال در شهرستان‌های مهران و دهلران به مساحت 20 هکتار و ظرفیت سالانه 6 میلیون از اقدامات این حوزه بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه بخش نیروی انسانی 80 نفر از نیروهای قراردادی مشمول قانون حمایت از ایثارگران بودند از قراردادی به رسمی تبدیل وضعیت شدند، عنوان کرد: این اداره در بخش رتبه‌های کشوری نیز موفق به کسب رتبه اول کشوری در پنجره واحد مدیریت زمین بخش بارگزاری اطلاعات و مستندات پاسخگویی به مراجع و کسب رتبه دوم استانی در پاسخگویی به استعلامات در امور زمین و مسکن کسب رتبه اول در استفاده از سامانه ماده سه قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کسب رتبه نخست در استفاده از سامانه ویژه طرح‌های مرتعداری شد.

شناسه خبر 77867