شناسه خبر:78199
1402/10/20 11:00:43

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه از شناسایی 178 نقطه حادثه‌خیز و مستعد حادثه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سرهنگ عبدالحسین زارع با اشاره به شناسایی مستمر نقاط حادثه‌خیز در سطح استان گفت: براساس آخرین بررسی صورت گرفته 178 نقطه حادثه خیز و مستعد حادثه در سطح محورهای استان شناسایی شده است.

وی افزود: مکاتبات لازم در خصوص این نقاط حادثه خیز با استانداری و شورای ترافیک انجام شده تا هرچه سریعتر در خصوص رفع آنها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

به گفته سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه بیشتر نقاط حادثه خیز استان مربوط به محورهای شهرستان کرمانشاه است.

وی به آمار بالای تصادفات در محورهای این شهرستان هم اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 68 درصد تصادفات استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است که در همین شهرستان هم بیشترین نقاط حادثه خیز و مستعد حادثه را داریم.

زارع در خصوص نقاط بحرانی استان نیز گفت: 66 نقطه بحرانی در سطح محورهای استان داشتیم که تاکنون 56 نقطه آن رفع خطر شده است. 10 نقطه باقی مانده هم با برخی کارها مانند آشکارسازی، نصب تابلو و روشنایی و... از حالت بحرانی خارج شده و عملا در حال حاضر نقطه بحرانی در سطح محورهای استان نداریم.

وی در خصوص برنامه زمانبندی رفع نقاط حادثه خیز استان گفت: برخی از این نقاط نیازمند اقدامات زودبازده بوده و برخی زمان بیشتری نیاز دارند، برای همین نمی توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد. بطور مثال در محور کرمانشاه-روانسر باید جاده رفت و برگشت کاملا جدا شده و تعریض شود که انجام این کار قطعا زمان بر خواهد بود.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در محور کامیاران-کرمانشاه بعد از جداسازی جاده و دو طرفه شدن آن، رفع خطر صورت گرفته، اما شاهد افزایش سرعت در این محور هستیم که خطر تصادف از نوع واژگونی را افزایش داده است، به واقع با این کار جنس تصادفات عوض شده و از تصادف رخ به رخ به تصادفات عمدتا از نوع واژگونی تبدیل شده است. بنابراین در کنار رفع نقاط حادثه خیز نیاز است روی فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین و مقررات هم کار کنیم تا شاهد کاهش تصادفات در سطح محورهای استان باشیم.

وی افزود: سهم عامل انسانی در بروز تصادف بیش از 70 درصد می‌باشد و نیاز است در کنار بهبود کیفیت خودرو و اصلاح جاده‌ها، بطور جدی در خصوص ارتقاء فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کار شود.

شناسه خبر 78199