شناسه خبر:78305
1402/10/23 10:17:56

سپهرغرب - گروه خبر:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از آمادگی سرمایه‌گذار چینی برای سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری در کرمانشاه خبر داد.

محمود رشیدی‌اقدم با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذار چینی برای سرمایه‌گذاری در استان با راه‌اندازی واحد تولید «خمیر الکترود»، گفت: مبلغ سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای احداث این واحد حدود 10 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه این واحد قرار است در شهرک صنعتی مرصاد اسلام‌آباد غرب احداث شود، اظهار کرد: این پروژه در سه فاز پیش‌بینی شده که فازهای بعدی آن سرمایه‌گذاری بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: آن‌طور که سرمایه‌گذار عنوان کرده، قرار است فاز نخست این طرح ظرف مدت هشت ماه راه‌اندازی شود.

رشیدی‌اقدم اشتغال‌زایی این سرمایه‌گذاری خارجی را در هر فاز حدود 70 نفر عنوان کرد و یادآور شد: زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه نیز حدود سه هکتار است.

وی با بیان اینکه اجرای سرمایه‌گذاری خارجی مذکور در مرحله گرفتن مجوزهای اولیه است، افزود: امیدواریم پس از گرفتن مجوز و تخصیص زمین، هرچه زودتر عملیات اجرایی این واحد آغاز شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را یکی از اولویت‌های مهم استان برشمرد و تأکید کرد: تا حد امکان تلاش می‌کنیم شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان تسهیل شود.

خمیر الکترود در کوره‌های تولید فروآلیاژ کاربرد دارد.

 

شناسه خبر 78305