شناسه خبر:78443
1402/10/26 09:23:50

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و 376 قطعه زمین کشاروزی سنددار شده که این میزان نسبت به سال گذشته 2٠7درصد رشد داشته است.

علی مرادپور روز دوشنبه اظهار کرد: در 9ماهه امسال تعداد 28 هزار و 216 مورد سند مالکیت در استان ایلام صادر شده است.

وی افزود: این اسناد شامل کلیه اسناد المثنی صادره، مسکن مهر، اراضی صادره کشاورزی، اراضی موات، اراضی ملی، بافت فرسوده، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، موقوفات و تعیین تکلیف اسناد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام با توضیح اینکه وصول مطالبات بانک‌ها شامل مطالبات اسناد رهنی و وثیقه یا قراردادهای تنظیمی در اجرای ماده 15 قانون عملیات بانکی بدون ربا است، یادآور شد: در مدت یاد شده بیش از یک هزار و 352 میلیارد و 57٠میلیون ریال از مطالبات بانک‌ها پرداخت شده است،

مرادپور با اشاره به اینکه این مطالبات در 9 ماهه امسال توسط واحدهای اجرایی ثبت عملکرد وصول شده است، تصریح کرد: این میزان صول مطالبات برابر با تمام مطالبات وصول‌شده در یک سال گذشته بوده است.

وی گفت: همچنین در مدت یاد شده در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر سنددار شدن متر به متر اسناد کشاورزی و اهمیت بالای این موضوع، یک هزار و 376 قطعه زمین کشاروزی به مساحت 23 هزار و 6٠5 هکتار سند دار شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2٠7درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام گفت: با توجه به اینکه سازمان ثبت اسناد تقاضا محور است، از کشاورزان هم استانی درخواست می‌شود، در راستای جلوگیری از تداخل و تعارض در زمین‌های خود با مجاورین هرچه سریعتر نسبت به صدور اسناد زمین‌های کشاورزی مربوط به خود اقدام کنند.

مرادپور در ادامه با اشاره اجرای قانون تعیین تکلیف اسناد اراضی و ساختمان، گفت: این قانون به‌منظور مشخص شدن وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اجرای این قانون، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 6 هزار و 623 مورد از اراضی مختلف یاد شده در استان ایلام تعیین تکلیف شده که نسبت به سال گذشته 141 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام همچنین با اشاره به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، یادآور شد: بر این اساس، اسناد ساختمان در روستاهای بالای پنج خانوار و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جمع‌آوری و برای صدور سند مالکیت به اداره کل ثبت اسناد استان معرفی و تحویل می‌شود.

مرادپور خاطرنشان کرد: در 9ماهه امسال تعداد چهار هزار 262مورد سند مالکیت در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صادر در استان شده است.

49 دفتر اسناد رسمی در استان ایلام فعالیت دارد.

 

شناسه خبر 78443