شناسه خبر:78508
1402/10/27 11:33:39

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، گفت: ٨٠ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری کردستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در معرض دید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

منصور مهرزاد روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که با حضور نمایندگان بخش دولتی استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با رویکردهای گردشگری سبز و رویدادهای گردشگری ٢٣ تا ٢٦ بهمن سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ کردستان در این رویداد فرهنگی با تم نوروز و موسیقی حضور خواهد یافت، افزود: حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران فرصتی طلایی برای معرفی هرچه بهتر و باشکوه‌ تر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کردستان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در این نمایشگاه توانمندی‌های استان کردستان با همکاری شهرداری، بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی و مناطق آزاد بانه و فعالان بخش خصوصی استان ازجمله هتلداران، راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در فضایی به مساحت ٢٧٢ متر مربع معرفی می‌شود.

مهرزاد ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی میان بخش دولتی و خصوصی بتوانیم همانند سال‌های گذشته، پرقدرت و فعال در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و کردستان را آنگونه که شایسته است معرفی کنیم.

تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، گردشگری، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 950 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

 

شناسه خبر 78508