شناسه خبر:78524
1402/10/28 09:58:43

تواصی به معنای سفارش به یکدیگر، توصیه طرفینی و وصیت متقابل است؛ بدون شک چنانچه مردم یکدیگر را به انجام امر خیر و صواب سفارش و یا از ارتکاب امر ناپسند و ناشایست نهی کنند، بسیار تأثیرگذار و نقش‌آفرین خواهد بود. اثربخشی بالای توصیه آحاد مردم به یکدیگر امری بدیهی و موضوعی طبیعی است؛ چراکه اغلب مردم به‌راحتی توصیه و دعوت یکدیگر را می‌پذیرند و در برابر سفارش هم‌نوعان و هم‌وطنان خود کمتر مخالفت و مقاومت نشان می‌دهند.

قطعاً این موضوع که مردم زبان همدیگر را بهتر می‌فهمند و شرایط یکدیگر را راحت‌تر درک می‌کنند، علل روانشناختی دارد. از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران حاصل تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردم در سایه رهبری‌های امام راحل (ره) است و در همه عرصه‌های مختلف همواره حضور مردم و مشارکت آن‌ها راهگشا بوده، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همچون بنیان‌گذار جمهوری اسلامی پس از تکیه بر خداوند متعال، به حضور و مشارکت مردم توجه و اعتماد و اتکای واقعی داشته و دارند.

دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 11 اسفندماه 1402 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتخاباتی که هم داوطلبان شرکت در آن و هم مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ اما در کنار این برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها، دشمن هم به‌خوبی درحال طرح‌ریزی است تا در هر مرحله با ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان و با سیاه‌نمایی، ناامیدسازی و نفرت‌پراکنی در میان احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی، فضای کشور را در روز‌هایی که پُرافتخارترین روز‌های ملت و نظام به‌شمار می‌رود، ناامن و ملتهب جلوه دهد.

دشمن درصدد است با فضاسازی تبلیغاتی و ناکارآمد نشان دادن نظام و دولت و انکار و تخطئه دستاورد‌های مهم در حوزه‌های مختلف از بهداشت و سلامت تا روابط بین‌الملل و دستاورد‌های نظامی و دفاعی و استراتژیک، مشارکت مردم را بی‌ارزش نشان داده و با تحریم شرکت در انتخابات، سبب کاهش استقبال مردم شود؛ چراکه به‌خوبی به اهمیت مشارکت عمومی در انتخابات آن‌هم انتخابات این دوره، واقف است.

این درحالی است که قطعاً و حتماً حضور فعال و مشارکت عمومی در انتخابات، نشاط سیاسی و آرای مردمی، پایه‌های نظام را مستحکم می‌‌کند و ناامیدی دشمن را در پی دارد و به‌علاوه سبب بریده شدن دست دشمنان در لباس دوست و دشمنان وحدت و استقلال ملت و نظام اسلامی ایران می‌شود. دشمن به‌خوبی می‌داند اگر مردم امیدوارانه و فعال، مشارکت بالایی در سرنوشت خود داشته باشند، آن‌ها دیگر نمی‌توانند نظام سیاسی را برای تأثیرات مستقیم بر فرهنگ و اقتصاد و امنیت و اجتماع به هر سویی بکشانند و این خود مردم هستند که مسیر نظام و انقلاب را همانند این چهل و اندی سال، به سوی پیشرفت و آبادانی سوق خواهند داد.

بنابراین با توجه به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، تواصی آحاد مردم به مشارکت در انتخابات پیش رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به‌مثابه نیروی پیش‌برنده، موجب پیشرفت بیش‌ازپیش کشور و تحقق آرزوهای آحاد ملت خواهد شد.

شناسه خبر 78524