شناسه خبر:78557
1402/10/28 11:47:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: امسال بیش از 97 کیلومتر آسفالت حفاظتی در محورهای مواصلاتی این استان انجام شده است.

سیدزاهدین چشمه‌خاور روز چهارشنبه اظهار کرد: روکش آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ، اسلاری سیل) در طول 97 کیلومتر از جاده‌های استان با اعتباری افزون بر 860 میلیارد ریال طی سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آسفالت حفاظتی روش مقرون به‌صرفه برای حفاظت و ترمیم آسفالت است، گفت: این روش می‌تواند عمر مفید آسفالت را تا حد زیادی افزایش داده و با ایمن‌تر شدن سطح آسفالت، احتمال وقوع حوادث رانندگی کاهش می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه سال گذشته بیش از 50 کیلومتر از راه‌های استان آسفالت حفاظتی شد، یادآور شد: در این بازه زمانی عملیات اجرایی 490 کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

چشمه‌خاور خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان از اول سال جاری تاکنون 40 هزار مترمربع از محورهای مواصلاتی استان شامل، راه‌های اصلی، راه فرعی و راه روستایی لکه‌گیری شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام مقام‌ نخست روکش آسفالت را در کشور دارد و در ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی نیز مقام نخست را در کشور دارد، گفت: حدود 71 هزار تابلو ظرف یک‌سال گذشته در محورهای مواصلاتی نصب شده است.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق، دارای 145 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

شناسه خبر 78557