شناسه خبر:78688
1402/11/2 10:48:59

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سطح استان، گفت: در این رابطه 9 ماهه امسال 48 نفر جان باختند.

محمد مالمیر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سطح استان، ابراز کرد: در این رابطه 9 ماهه امسال 48 نفر جان باختند.این مقام مسئول با بیان اینکه در 9 ماهه سال گذشته 33 نفر در حوادث کار جان باختند، اظهار کرد: تعداد مصدومان حوادث کار در سطح استان طی این مدت 372 نفر و در مدت مشابه سال گذشته 424 نفر بوده است که کاهش 12 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ریزش آوار در معدن سنگ کبودراهنگ طی روز شنبه 30 دی‌ماه، مطرح کرد: مردی 46 ساله در معدن سنگ مهدی‌آباد شهرستان بر اثر سقوط آوار سنگ جان خود را از دست داد.

سرپرست اداره‌ کل پزشکی قانونی استان همدان در پاسخ به این سؤال که چرا فوتی‌های حوادث کار باید به پزشکی قانونی مراجعه کنند؟ توضیح داد: برخی افراد پیش از بروز سانحه به‌علت بیماری ازجمله سکته قلبی جان باخته و سپس دچار سانحه می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود. مالمیر ریزش آوار، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهم‌ترین عوامل فوت‌های مشابه عنوان کرد و یادآور شد: با رعایت نکات ایمنی می‌توان این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

شناسه خبر 78688