شناسه خبر:78694
1402/11/2 12:34:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 56 مرکز جوار و بین کارگاهی در راستای ارتقای دانش فنی و مهارتی شاغلان صنایع در این استان با همکاری شرکت‌های صنعتی راه‌اندازی شده است.

وهب مختاران در نشست بررسی آخرین وضعیت مصوبات شورای مهارت اظهار کرد: ارائه آموزش به نیروهای تازه‌کار با هدف توسعه و شکوفایی مهارتی در استان از اهداف این اداره است.

وی اضافه کرد: بنابراین راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی با هدف گسترش آموزش‌های فنی‌ و‎‌ حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و اشتغال در محیط کسب‌وکار واقعی به‌عنوان یک اولویت پیگیری شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و قرار گرفتن در محیط واقعی کار راه اصلی ورود به صحنه اشتغال و کارآفرینی است.

مختاران حمایت از کارآفرینی و تولید را حمایت از اشتغال دانست و افزود: توسعه همه‌جانبه کشور، ارتقای سطح مهارت انسانی و حرکت به سمت جهش، مهارتی را می‌طلبد و تنها راه برون‌رفت از معضل بیکاری در جامعه ترویج مهارت‌های فنی در بین نیروی جوان است.

وی گفت: یکی از محوری‌ترین رسالت‌ها و اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم است؛ بنابراین برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در محلات هدف در راستای تربیت نیروی کار ماهر و گسترس چتر مهارتی انجام می‌گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز با اشاره به تغییر رویکرد و نگاه حکمرانی در توسعه آموزش‌های مهارتی، بیان کرد: نیازسنجی آموزشی براساس نیاز بازار کار و متناسب با صنایع نوظهور باشد.

محمدعلی محمدی پیونددهنده صنعت و دانشگاه را سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست و اظهار کرد: دارندگان مهارت در زندگی شغلی موفق هستند.

22 مرکز دولتی و 217 مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای استان همدان فعالیت دارند و 500 رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

شناسه خبر 78694