شناسه خبر:79316
1402/11/21 09:16:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در سال جاری 101 طرح فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در قالب 87تفاهمنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان اجرا شده است.

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شمعدانی‌ها با محوریت نفی خشونت در استان مرکزی صبح امروز با حضور اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، استاندار مرکزی، مدیرکل دادگستری استان مرکزی و مسوولان ارشد استان در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.
در این آیین حسین محمودی‌فر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: امروز اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه شمعدانی‌ها با همکاری و حمایت‌های دادگستری استان، انجمن سینمای جوان، شهرداری و شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اراک برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از زبان هنر افزود: استفاده از زبان هنر در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی یکی از راههای اثرگذار است.
محمودی‌فر تاکید کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان در جهت کنترل خشونت، یکی از راه‌های درمان مورد تایید جامعه شناسان است.
وی تصریح کرد: فراخوان جشنواره فیلم کوتاه شمعدانی‌ها در نیمه اول سال جاری به استان‌های کشور ارسال شد که خوشبختانه با مشارکت خوب هنرمندان مواجه شد به طوری که 210 اثر به جشنواره ارسال و پس از داوری اولیه 33 اثر به بخش مسابقه راه یافتند و در نهایت با داوری اساتید هنر 10 اثر پذیرفته شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه آثار فاخری با موضوعات آسیب‌های اجتماعی انتخاب شدند، اضافه کرد: آثار رسیده به جشنواره در سه رشته، انیمیشن، فیلم داستانی و فیلم مستند بود و
مقرر شد آثار منتخب در فضای مجازی انتشار و به صورت یک فیلم تجمیع شود و در شهرستانهای استان اکران شود.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 101 تفاهم نامه در خصوص طرح‌های آسیب‌های اجتماعی منعقد شده است افزود:برگزاری جشنواره فیلم کوتاه شمعدانی‌ها یکی از این طرح‌ها است.
محمودی‌فر گفت: در سال 1402 تعداد 101 طرح فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در قالب 87 تفاهمنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اجرا شده است.
وی بیان کرد: از همه هنرمندانی که با مشارکت وحضور گرم خود موجب قوت این جشنواره شدند و کسانی که موجب شدند این اتفاق اثرگذار در جامعه رقم بخورد تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای بهبود وضعیت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ادامه داشته باشد.

شناسه خبر 79316