شناسه خبر:79355
1402/11/23 10:48:01

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان مرزی پاوه با بیان اینکه ساکنان 6 روستای مرزی در دهه فجر امسال به شبکه گاز سراسری متصل شدند، گفت: اکنون 98 درصد مردم این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و عملیات اجرایی چند روستای دیگر در دست اقدام است و به‌زودی این شهرستان در گازرسانی سبز خواهد شد.

«علیرضا حیدری» روز شنبه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به طرح‌های افتتاح‌شده در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: سالن سقف کوتاه نودشه با سه میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت سرکان با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال و آسفالت روستای «بله‌ای» با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال در این دهه به بهره‌برداری رسیده‌اند که با آسفالت جاده‌ این روستا، تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان آسفالته شده است.
وی اضافه کرد: آب‌رسانی به روستای تین با چهار میلیارد ریال اعتبار، چمن مصنوعی روستای نروی با 700 میلیون ریال، توسعه و تقویت شبکه برق‌رسانی با اعتباری بیش از 240 میلیارد ریال، از دیگر پروژه‌هایی است که در این دهه به بهره‌برداری رسید.
فرماندار پاوه عملیات اجرایی کنارگذر شهر پاوه به طول 16 و نیم کیلومتر را یکی از پروژه‌های در دست اجرا ذکر کرد و گفت: این پروژه یکی از نیازهای اساسی و لازم و ضروری برای کاهش ترافیک است.
وی همچنین با اشاره به ساخت سالن‌های ورزشی شهرستان در قیاس با قبل از انقلاب، ابراز کرد: هم‌اکنون 22 سالن ورزشی سرپوشیده در شهرستان داریم که علاوه‌بر آن با وجود زمین چمن و خاکی، بازهم پیگیر افزایش زمین چمن مصنوعی برای سایر روستاها هستیم.
وی در مورد آب‌رسانی در شهرستان نیز گفت: پروژه آب‌رسانی به پاوه، نوسود و بانه وره هم‌اکنون در دست اجرا است که پیشرفت فیزیکی شهر بانه وره 95 درصد بوده و کار روستاهای نزدیک شهر نوسود هم با 60 درصد، درحال اجرا است.
حیدری اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای باقی‌مانده شهرستان، پایگاه امداد نجات جاده‌ای با پیشرفت 85 الی 90 درصدی در سه‌راهی باینگان، احداث چهار واحد آموزشی روستاهای هانی گرمله، سریاس، شمشیر و خانقاه، چمن روباز خانقاه، سراب هولی و چورژی، اجرای زیرساخت و رفع نواقص و کاپیتاژ خودروها در پایانه مسافربری مرز شوشمی که جزء مطالبات دیرینه مردم در شهرستان بود، از دیگر پروژه‌هایی است که دنبال و پیگیری می‌شود.
شهرستان مرزی پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

شناسه خبر 79355