شناسه خبر:79395
1402/11/24 11:02:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه بعد از انجام مصاحبه‌های مختلف 10 نفر به مجمع شورای ائتلاف شهرستان معرفی شده‌‌اند، اظهار کرد: 27 بهمن‌ماه مجمع با حضور اعضای شورا برگزار می‌شود و حاضران پس از شنیدن سخنان 10 کاندیدا، به 6 نفر رأی خواهند داد که در گام چهارم و در مجمع استان از میان آن‌ها نیز دو نفر به‌عنوان کاندیدای مورد حمایت ائتلاف در شهرستان همدان معرفی خواهند شد.

ناصر صفایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شورای ائتلاف برآمده از بدنه جامعه است، اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از احزاب جبهه انقلاب و معتمدین هر شهرستان و استان شکل گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر مردمی بودن ائتلاف، افزود: اعضای این تشکل که از معتمدان هستند نیز در فرایند انتخابات شرکت کرده‌اند تا بتوانند عضو هیئت‌رئیسه باشند؛ بنابراین تلاش شده است فرایند کاملاً براساس قواعد مردم‌سالاری دینی تنظیم و اجرا شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف ما ارائه فهرست نامزدهای مورد حمایت ائتلاف است، ابراز کرد: برای انجام امینانه این وظیفه به‌صورت کشوری دستورالعملی تنظیم شد که شهرستان همدان نیز براساس آن در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد.

این فعال سیاسی در ادامه ضمن تشریع فرایند انتخاب کاندیداها، گفت: بعد از ثبت‌نام کاندیداها در سامانه ائتلاف و اعلام آمادگی برای حضور در این فرایند از ایشان برای شرکت در مصاحبه‌های حضوری دعوت شد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان برگزاری مصاحبه‌های تخصصی با نامزدهای انتخابات مجلس را گام دوم فرایند دانست و خاطرنشان کرد: سؤالات مصاحبه‌ها در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توسط اساتید دانشگاه و نخبگان این حوزه‌ها مطرح شد.

صفایی با بیان اینکه از میان افرادی که وارد این فرایند شدند و بعد از دو هفته انجام مصاحبه‌های مختلف 10 نفر به مجمع شورای ائتلاف شهرستان معرفی شده‌ است، اظهار کرد: روز جمعه 27 بهمن‌ماه از ساعت 14 مجمع با حضور اعضای شورای ائتلاف در شهرستان همدان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: حاضران پس از شنیدن سخنان 10 کاندیدای معرفی‌شده به 6 نفر رأی خواهند داد که در گام چهارم و در مجمع استان از میان این 6 نفر دو نفر به‌عنوان کاندیدای مورد حمایت ائتلاف در شهرستان همدان معرفی خواهند شد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان در خاتمه با تأکید بر اینکه این تشکل خود را امین مردم می‌داند و وابسته به هیچ فرد و نهادی نیست، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که براساس قانون فرایند را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

شناسه خبر 79395