شناسه خبر:79582
1402/11/29 10:47:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری گیلانغرب گفت: انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی منجر به مصدوم شدن یکی از عشایر کوچرو در «دشت بان سارات» از توابع دهستان «ویژه نان» این منطقه شد.

«شیدا نوربخش» روز شنبه در خصوص جزئیات این حادثه افزود: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر یک مورد انفجار مهمات برجا مانده از دوران دفاع مقدس در یکی از دشت‌های گیلانغرب (بسارات)، تیمی از ماموران به سرعت در محل حاضر شدند.وی اظهار کرد: پس از حضور ماموران و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یکی از عشایر کوچ رو منطقه مشغول کندن بوته‌های خشک و جمع آوری آن‌ها بوده که با مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی برخورد می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گیلانغرب گفت: در جریان این انفجار و اصابت ترکش‌های مربوط به آن، این فرد از ناحیه سرو صورت، دست و پا مجروح توسط عوامل امدادی به یکی از مراکز درمانی منتقل شد.

نوربخش به افرادی که در روستاها و حوالی مناطق مرزی غرب کرمانشاه زندگی می‌کنند توصیه کرد از دستکاری کردن اشیاء باقی مانده از زمان جنگ خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد اینچنینی موضوع را به پلیس 110 اطلاع تا نیروی انتظامی در محل حضور و موضوع بدون تلفات و خسارتی مدیریت شود.

شناسه خبر 79582