شناسه خبر:79902
1402/12/7 12:06:20
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

طرح ماهر در مدارس دوره دوم ابتدایی کردستان اجرا می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان گفت: طرح ماهر در مدارس دوره دوم ابتدایی این استان اجرا می‌شود.

افشین خوشگوار اظهار کرد: مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تا دانش‌آموزان در تمام حوزه‌ها اعم از مهارت‌های شغلی، هنری، ورزشی و اجتماعی به میزان لازم تحت آموزش قرار گیرند.

وی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان و والدین و کاهش آسیب‌پذیری از وقوع حوادث با همکاری جمعیت هلال احمر استان برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت از راه‌اندازی کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر، تربیت و آموزش مربیان و آموزش دانش‌آموزان و والدین به عنوان گام‌های اجرایی این طرح نام برد و خاطرنشان کرد: با همکاری مدرسان و مربیان هلال احمر در ابتدا مراقبین سلامت، رابطین بهداشت، مربیان پرورشی و مشاوران مدارس تحت آموزش قرار می‌گیرند.

خوشگوار تصریح کرد: در مرحله بعد اجرای طرح ماهر مدرسان آموزش دیده در سطح مدارس سرفصل‌های مشخص شده را به دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم و خانواده‌های آنان انتقال می‌دهند.

وی یادآور شد: آشنایی با هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، مدیریت استرس، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و ناامن و نحوه پناه گیری ازجمله سرفصل‌های این طرح است که طی دو ساعت در کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر آموزش داده می‌شوند.

 

شناسه خبر 79902