شناسه خبر:79926
1402/12/8 11:32:31
شهردار همدان در دیدار با مدیران شرکت آریا کیان خودرو پارس:

پیگیر سرمایه‌گذاری در زمینه پروژه‌های هوای پاک و خوردهای برقی هستیم

شهردار همدان با بیان اینکه پیگیر سرمایه‌گذاری در زمینه پروژه‌های هوای پاک و خوردهای برقی هستیم، گفت: از سرمایه‌گذار استقبال می‌کنیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در جلسه سرمایه‌گذاری به‌منظور تولید خودروهای برقی و جایگاه‌های ایستگاه شارژ برقی در شهر همدان که با حضور حسن پیمانی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، مدیران شرکت آریا کیان خودرو پارس و برخی مدیران شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور و جذب سرمایه‌گذار اتفاق و خبر خوبی است، عنوان کرد: مدیریت ارشد استان و مدیریت شهری به سمتی حرکت می‌کنند که جذب سرمایه‌گذار در شهر همدان شکل بگیرد و همه ما این دغدغه را داریم که اتفاقات مثبتی در این زمینه بیفتد.

حسینی اصلی‌ترین حلقه گمشده شهر همدان را سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری به‌قدری مهم است که به‌جد پیگیر آن هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه تولید خودروهای برقی و جایگاه‌های ایستگاه شارژ برقی شدنی است، گفت: همدان از شهرهای کم‌مشکل‌دار در این موضوع است؛ فضا به سمتی پیش می‌رود که با افزایش خودروها و مصرف سوخت‌های فسیلی، همدان در آینده با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد که لازم است به سمت حمل‌ونقل برقی برویم.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: شهرداری تهران اقدامات خوبی برای ورود خودروهای برقی انجام داده و سایر شهرها نیز به دنبال این هستند که حمل‌ونقل را به سمت خودروهای برقی پیش ببرند و ما هم دنبال این پروژه هستیم.

حسینی درخصوص تکلیفی که در زمینه جایگاه شارژ خودروهای برقی برعهده شهرداری همدان گذاشته شده اظهار کرد: شهرداری همدان آمادگی کامل برای همراهی و مشارکت در این پروژه را دارد و لازم است در کمیته سرمایه‌گذاری این پروژه مورد بررسی قرار گرفته و تفاهم‌نامه اولیه را ببندیم.

حسینی افزود: ما موافقیم که درصورت انعقاد تفاهم‌نامه، تفاهم‌نامه مپنا و سایر نمونه‌ها مبنا قرار گیرد که الگوی خوبی برای سایر شهرها خواهد شد.

حسینی با تأکید بر طرح این پروژه در کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان، تصریح کرد: باید تمامی ابعاد این پروژه با کار کارشناسی سنجیده و منافع دو طرف دیده و توسط سیستم مدیریتی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر همدان ارسال شود تا انشالله شاهد تحقق این پروژه در شهر همدان باشیم.

در ادامه نماینده شرکت آریا کیان خودرو پارس با اظهار امیدواری در پیشبرد این پروژه، گفت: اجرای این پروژه با سایر پروژه‌ها متفاوت است و ما نیازمند زمین و اماکن متعلق به شهرداری‌ها هستیم؛ چراکه هزینه اجرای آن زیاد است.

وی با بیان اینکه همدان آزمونه (پایلوت) این پروژه است، افزود: قرار است ایستگاه‌های شارژ برقی و تولید خودروهای برقی کشور در همدان راه‌اندازی شود که درصورت همکاری ما آمادگی کامل برای اجرای این طرح را خواهیم داشت.

نماینده شرکت آریا کیان خودرو پارس افزود: جایگاهی که برای همدان طراحی شده است، استانداردترین جایگاه در جهان بوده که حاصل مطالعات و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

 

 

شناسه خبر 79926