شناسه خبر:80230
1402/12/15 11:41:42

سپهرغرب، گروه خبر: امروز خانه بازی کودکان مرکز تخصصی و فوق تخصصی اکباتان شهر همدان افتتاح شد.

مسئول حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاح این خانه بازی با اشاره به اینکه هدف از افتتاح مرکز مذکور تقویت فضای نشاط و شادی برای کودکان بستری در این مجموعه بوده‌ است، اظهار کرد: کار در فضای کودکانه مشکل و درعین‌حال شیرین است و درک روحیات و ضروریات سنی آن‌ها از الزاماتی بوده که باید به این مهم در حین ارائه خدمت به این عزیزان، توجه شود.

حسن بهرامی با بیان اینکه خانه بازی ما ویژه بازی کودکان بستری در بیمارستان اکباتان است، مطرح کرد: نیات خیر افراد در محورهای حوزه سلامت بسیار ارزشمند و دارای جایگاه است؛ ازجمله نیت خیرخواهانه خیر محترمی که در حمایت از کودکان بیمار، برای راه‌اندازی این خانه بازی اقدام کرد.

وی با اشاره به تأثیر اتاق بازی در روحیه کودکان مبتلا به بیماری، گفت: کودکان به اقتضای سن و سالشان تحمل استراحت مطلق را ندارند و از این رو دچار خستگی روح و بی‌تابی برای بازی و خانه می‌شوند که با ایده اتاق بازی فضای شادی به بیمارستان آورده شده تا بخشی از نیازهای روحی این کودکان برآورده شود.

بهرامی در پایان بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش و نیت خیرخواهانه خیر، امیدوار هستیم احداث این مجموعه نیز در راستای اهداف مورد نظر مورد توجه پروردگار قرار گیرد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان اکباتان نیز در این آیین اظهار کرد: کسی که بانی خیر می‌شود و به نفع مردم قدمی برمی‌دارد، تأثیر عمل او ذخیره دنیا و آخرتش خواهد بود و اثرات این اقدامات در زندگی دنیوی و اخروی وی برجای خواهد ماند.

غلامرضا کلوندی با بیان اینکه کار در فضای کودکان پیچیده است و امیدوار هستیم هرگز کودکی بیمار نشود، خاطرنشان کرد: این خانه برای افزایش روحیه نشاط و شادی و تقویت خدمات مطلوب مرکز مؤثر خواهد بود و از حمایت‌های رئیس دانشگاه و خیر در راه‌اندازی مرکز صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر اتاق بازی یکی از محبوب‌ترین اتاق‌های این مرکز است که می‌تواند تأثیر مثبتی در روحیه کودکان و خانواده‌هایشان داشته باشد، مطرح کرد: از تلاش همه خدمت‌گزاران و کارکنان این مرکز برای راه‌اندازی این مجموعه و مجموع خدماتی که به کودکان ارائه می‌کنند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.‌

رئیس بیمارستان اکباتان در پایان گفت: راه‌اندازی این مرکز در فضایی به متراژ 170 متر مربع با حدود 300 میلیون تومان اعتبار صورت گرفته که خیر اعتباری افزون‌بر 250 میلیون تومان را تقبل کرد و با حمایت‌های صورت‌گرفته، اتاق بازی مجهز به تلویزیون، انواع اسباب بازی، مدادهای رنگی و شمعی و ماژیک، کاغذ و انواع ابزار سرگرمی و نشاط کودکان در این مجموعه شده است.

شناسه خبر 80230