شناسه خبر:80274
1402/12/16 11:01:52

سپهرغرب، گروه خبر: معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح پایش و نظارت بر نحوه عرضه کالا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از امروز پانزدهم اسفند آغاز شد و تا عید فطر ادامه دارد.

فرزاد سردارزاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، گشت‌های مشترک با حضور سایر دستگاه‌های نظارتی هم چون تعزیرات حکومتی، اداره کل استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مربوطه از امروز تشکیل و فعالیت خود را آغاز می‌کنند و نظارت آن‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بازرسان در مراکز خرید و بازارهای سطح شهرهای استان حضور پیدا می‌کنند، افزود: سال جاری به‌دلیل شرایط موجود در بازار طرح نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا با جدیت و دقت بیشتری به اجرا درمی‌آید.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در سطح استان 20 اکیپ دو نفره و همچنین گشت‌های مشترک به طور مستمر و شبانه‌روزی بر سطح بازار نظارت دارند.

سردارزاده با بیان اینکه فروشندگان به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز حق گران کردن قیمت کالاها را ندارند، اظهار کرد: در صورت مشاهده و احراز هرگونه تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: نمایشگاه‌های بهاره در سطح استان برپا می‌شود و فروش‌های فوق‌العاده هم در این ایام در راستای کنترل قیمت و تأمین مایحتاج شهروندان به اجرا درآمده است.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره در واحدهای صنفی با شماره تلفن 124 تماس بگیرند یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت، واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

شناسه خبر 80274