شناسه خبر:80284
1402/12/16 11:20:16

سپهرغرب-گروه خبر:شهردار مریانج از بازگشایی معابر کارگر شمالی و صنعت در این شهر بعد از 40 سال انتظار خبر داد.

مسعود علیمحمدی از ساخت 200 قطعه قبر جدید در آرامستان مریانج خبر داد و افزود: مشکل چندساله سیستم آب‌رسانی این آرامستان هم با ایجاد شبکه جدید برطرف شد.

وی ادامه داد: احداث ساختمان نمازخانه بوستان الغدیر، سرویس بهداشتی 6 چشمه در میدان شهیدبهشتی، اصلاح و بهسازی عمرانی چندین فضای سبز کوچک شهری نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی در شهر بوده است.

شهردار مریانج نگهداری و توسعه فضاهای سبز شهری را یکی از اولویت‌های مهم شهرداری عنوان و اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده و تنش آبی در استان، کاشت گونه‌های کم‌آب‌بر و حذف چمن در فضاهای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: چمن رفوژ کناری بلوار ارتش حد فاصل استخر ماهی تا میدان کربلا به‌طور کامل برچیده شد و واکاری گل و گیاه بوستان‏‌ها ازجمله الغدیر، لاله و غیره و میادین شهر مانند ولایت، شهیدبهشتی، ورزش و غیره نیز تا حد قابل قبولی انجام گرفته و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

علیمحمدی تصریح کرد: یکی از دیگر مسائل مهمی که در حوزه فضای سبز انجام شده است، اصلاح و تقویت نور و سیستم روشنایی در همه بوستان‏‌ها، میادین و فضای سبز بوده که رضایت عموم شهروندان را نیز در بر داشته است.

* بازگشایی معابر کارگر شمالی و صنعت

وی از بازگشایی چندین معبر در سال جاری خبر داد و افزود: شهرداری مریانج چندین توافق به‌منظور بازگشایی معابر انجام داده تا تردد شهروندان به سهولت صورت پذیرد و این مورد بیشتر در مناطق جدید شهر و مناطق کارگاهی کارآفرین و صعنت بوده است.

شهردار مریانج گفت: به‌طور مثال برای تمام معابر کوی زیبا توافق و بازگشایی شده و در کوی مهتاب و چند نقطه از هسته مرکزی شهر نیز چنین توافقی انجام شده است.

وی بیان کرد: اما بزرگ‌ترین توافقی که می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین بازگشایی‌های چندسال اخیر ‎برشمرد، خیابان کارگر شمالی و صنعت است.

علیمحمدی تصریح کرد: خیابان کارگر شمالی که نزدیک به 40 سال است منتظر تعیین تکلیف ملک ورثه اعتمادپور بود، خوشبختانه بعد از توافق با مالکین، بازگشایی شد.

وی ادامه داد: خیابان صنعت نیز بعد از توافق لازم آماده بازگشایی است و با این دو توافق، منطقه کارآفرین (دکان‌سازان) به بلوار انصارالامام وصل خواهد شد و تردد شهروندان نیز با سهولت انجام می‌شود.

شهردار مریانج خاطرنشان کرد: قطعاً بعد از مساعد شدن شرایط جوی، عملیات زیرسازی و رگلاژبندی مسیر نیز اجرا خواهد شد تا مسیر مسطح و آماده آسفالت شود.

* پیگیری احداث بازار بزرگ مبل غرب کشور

وی از توافقات صورت‌گرفته به‌منظور اجرای بزرگ‌ترین بازار مبل غرب کشور خبر داد و بیان کرد: زمین چهارهکتاری ورثه اعتمادپور در یکی از بهترین نقاط شهر و بازار مبل مریانج، سال‌ها بلاتکلیف مانده بود که با پیگیری‌هایی ‌که در سال‌های قبل صورت گرفته بود، درنهایت در کمیسیون ماده پنج استان تعیین تکلیف شد.

علیمحمدی گفت: خوشبختانه با توافقی که صورت گرفته، در این زمین علاوه‌بر ساخت یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مبل کشور، شاهد رونق اقتصادی نیز خواهیم بود و در کنار این املاک تجاری نیز فضاهای سبز شهری، پارکینگ، خدمات عمومی و غیره هم لحاظ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 10 سال طرح جامع شهری به پایان رسیده، شهرداری پیگیر بازنگری طرح جامع و تفضیلی از راه و شهرسازی است.

شهردار مریانج تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته 17 مورد توافق داشتیم که تقریباً 21 هزار متر مربع معابر و 15 متر مربع سهم توسعه شهری تملک شده و آمار فوق‌العاده‌ای در چندسال گذشته است.

* طرح سامان‌دهی مناطق صنعتی واقع در حریم شهر

وی پیگیری حل مشکل مناطق صنعتی غیر مجاز و مشاغل مزاحم را یکی از کارهای مهم شهرداری مریانج عنوان کرد و افزود: در حریم شهر مریانج دو منطقه صنعتی و مشاغل مزاحم در بلوار انصارالامام و جاده قدیم کرمانشاه وجود دارد که پیگیر وضعیت سامان‌دهی آن‌ها در سند پهنه‌‏بندی شهر هستیم.

علیمحمدی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‏‌ها و برگزاری جلسات مختلف طرحی را آماده کرده‌ایم که منطقه صنعتی جاده قدیم کرمانشاه که دارای کارگاه‏‌های غیر مجاز در صنایع کشاورزی و همچنین مبلمان است را سامان‌دهی کنیم.

وی اظهار کرد: سامان‌دهی وضع موجود این منطقه بزرگ می‌تواند یکی از کارهای اثرگذار مدیریت جدید شهری باشد و در بحث اشتغال و تولید نیز بسیار مهم است.

شهردار مریانج از مشارکت خوب شهروندان در توسعه و مدیریت شهر سپاسگزاری کرد و افزود: امسال یکی از سال‌های سخت در شهرداری‌ها به‌خصوص شهرداری‌های کوچک بود، اما توانستیم با مشارکت شهروندان برنامه‌‏های خود را با قدرت ادامه دهیم و در این راه باید از همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تشکر کنیم که یاریگر ما بودند.

 

شناسه خبر 80284