شناسه خبر:80302
1402/12/16 12:50:49

استاندار ایلام گفت: نهال‌کاری، گسترش فضای سبز و صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود و همه دستگاه‌های اجرایی استان باید به کاشت درخت مبادرت کنند.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» روز گذشته در مراسم غرس نهال و روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و طرح کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر براساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال که از سال 1402 آغاز و در طول چهار سال محقق خواهد شد.

وی افزود: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص درختکاری برگرفته از اعتقادات دینی و اسلامی است، باید از درختان صیانت کنیم و در راستای حفظ و حراست از طبیعت تلاش کنیم.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: کاشت نهال در راستای توسعه پایدار، در واقع قدم برداشتن در راستای توسعه پایدار است، این سرمایه‌ها و داشته‌ها مربوط به آیندگان است که توسعه پایدار همان سرمایه‌گذاری برای آیندگان است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: نهال‌کاری در حفظ محیط زیست، جلوگیری از وقوع گرد و غبار، تنوع در روح و روان انسان‌ها، جابه‌جایی توده‌های هوا موثر و از سویی گردشگران از سایه این نهال‌ها استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل منابع طبیعی استان تمهیدات لازم را برای کاشت درختان مثمر در ادارات اتخاذ کند.

استاندار ایلام با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان ادامه داد: در فاصله 40 کیلومتری، دو اقلیم سرد و گرم در استان وجود دارد، شهر ایلام که تقریبا سردسیر است در فاصله 40 کیلومتر تا صالح آباد اقلیم آن منطقه گرم است و این موهبت بزرگ الهی برای بهره‌وری برای اشتغال و تولید استفاده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در راستای کاشت درخت مثمر در دستگاه‌های اجرایی همه تلاش خود را به‌کار گیرند.

 

شناسه خبر 80302