شناسه خبر:80317
1402/12/17 10:47:52

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان گفت: توسعه فضای سبز در سطح مناطق مختلف شهر با رویکرد کاشت درختان و گیاهان کم‌آب‌بر در راستای مصرف بهینه آب، دنبال می‌شود.

سیدمسعود حسینی روز چهارشنبه در مراسم هفته درخت‌کاری در محل باغ گل‌های شهر همدان اظهار کرد: توسعه فضای سبز با هدف حفظ محیط‌زیست، کمک به سلامت شهروندان و زیباسازی مبلمان شهری به‌ویژه در نقاط کم‌برخوردار همواره جزء سیاست‌های اجرایی شهرداری در طول سال است.

وی اضافه کرد: سالیانه میلیون‌ها بوته انواع گیاهان و گل‌های فصلی و نهال در سطح بوستان‌ها، پارک‌ها، بلوارها و سایر نقاط مستعد فضای سبز شهر همدان کاشته می‌شود و انتظار داریم شهروندان در حفظ فضای سبز ایجادشده کوشا باشند.

شهردار همدان ادامه داد: حفظ محیط‌زیست و ارزش‌گذاری درخت‌کاری امری بسیار مهم است که دین اسلام به آن سفارش کرده و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

حسینی فضای سبز را شریان حیاتی شهر همدان دانست و افزود: امیدواریم با این سنت حسنه و پسندیده شاهد شکل‌گیری فضای سبز در ابعاد بزرگ در شهر همدان باشیم و از شهروندان درخواست داریم در رشد و توسعه فضای سبز یاریگر شهرداری‌ همدان باشند.

وی با اشاره اینکه همه‌ساله طرح توزیع هشت هزار نهال مثمر به نیت هشت هزار شهید استان همدان بین شهروندان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت https://simasabz.hamedan.ir نسبت به ثبت‌نام نهال‌ها اقدام کنند و همکاران ما در شهرداری همدان آمادگی دارند به منازل شهروندان مراجعه کنند و نهال‌ها را بکارند.

وی یادآور شد: همچنین اگر شهروندان درخواست کاشت درخت داشتند، می‌توانند با سامانه 137 تماس بگیرند و یا در سایت ثبت‌نام کنند تا اقدامات و تمهیدات لازم توسط همکاران ما برای کاشت درخت صورت بگیرد.

سرانه فضای سبز همدان هم‌اکنون 15 متر مربع است.

شناسه خبر 80317