شناسه خبر:80322
1402/12/17 11:00:35

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای قرآن کرمانشاه از برپایی نمایشگاه قرآنی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

سعید کریمی‌خو، در جلسه شورای قرآن استان که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اقدامات شورای قرآن کرمانشاه برای ایجاد فضایی قرآنی در سطح استان در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان امسال، گفت: از ابتدای ماه رجب تاکنون 11 محفل قرآنی باشکوه در استان برپا شده که تعداد این محافل قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان به 15 محفل خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری جلسات تخصصی قرآن از نیمه دوم ماه مبارک رمضان در حسینیه ثقلین کرمانشاه، افزود: این جلسات در حوزه آموزش‌های تخصصی و برنامه‌های تفسیر و اخلاق برپا خواهد شد که از حجت الاسلام والمسلین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برای حضور در این جلسات دعوت به عمل آمده است.

رئیس شورای قرآن کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه در ماه رمضان، گفت: نمایشگاه قرآنی را برای اولین بار در ماه رمضان سال گذشته در استان برپا کردیم که به الگویی برای دیگر استانها تبدیل شد و برپایی آن جزو برنامه‌های امسال شورای قرآن استان نیز قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه تدوین منشور فعالیت‌های شورای قرآن مهمترین کاری است که در شورای قرآن استان انجام گرفته، ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد قرآنی تر شدن فضای جامعه از قبل فعالیت‌های شورای قرآن در استان باشیم.

پیمان ترکمانه نایب رئیس شورای قرآن استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل ترتیل خوانی(جزء خوانی) قرآن کریم در مساجد استان در ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان امسال تعداد مساجدی که مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در آنها برگزار می‌شود، 16 مسجد خواهد بود که افزایش دو برابری نسبت به ماه رمضان سال گذشته خواهد داشت.

ترکمانه افزود: اسامی این مساجد قرار است امروز (16 اسفند) نهایی شود.

وی با بیان اینکه شورای قرآن روی برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن کریم نظارت خواهد داشت، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف، حامی مساجد استان در برپایی محافل جزء خوانی قرآن کریم باشند.

شناسه خبر 80322