شناسه خبر:80346
1402/12/17 12:09:57

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه این استان آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی است، گفت: طرح پاکسازی محوطه‌های تاریخی استان از زباله در سطح مناطق مختلف در حال اجرا است.

فرزاد شریفی روز چهارشنبه اظهار کرد: طرح پاکسازی و جمع‌آوری زباله و نخاله در مناطق گردشگری، محوطه‌های باستانی و آثار تاریخی در استان در راستای حضور گردشگران و مسافران نوروزی از روز گذشته در سطح استان آغاز شده و تا چهار روز قبل از عید نوروز سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس این طرح تمام محوطه‌های تاریخی سراسر استان با همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه میراث فرهنگی در این استان اجرا می‌شود، افزود: از همه دوستداران و علاقه‌مندان به میراث و آثار باستانی استان برای مشارکت در این طرح دعوت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام یادآور شد: شهر تاریخی دره‌شهر، پل گاومیشان، قلعه هزاردر آبدانان، تنگه کافرین و تنگه رازیانه در شهرستان بدره، تنگه آبی زینگان در مهران، تنگه زید و رازیانه در بدره، تنگه سازوبن سیروان، آبشار ماهوته، غار طلسم و سد کنگیر در ایوان، قلعه والی کهره هلیلان، درختان بلند سرو چوار، تنگه شمشه چرداول، چشمه‌های آبگرم و کویر ابوغریو دهلران ازجمله مناطق و آثار هدف این طرح است.

شریفی با اشاره به اینکه تنگه کافرین یکی از مناطق پربازدید هدف گردشگران نوروزی است، ابراز کرد: امسال راه اصلی دسترسی به تنگه کافرین به طول 1200 متر 21 میلیارد ریال آسفالت می‌شود و دهکده گردشگری در این منطقه با برپایی سیاه چادر، فراهم کردن امکانات خدماتی و بهداشتی، آلاچیق و ایجاد کمپ در حال راه‌اندازی است.

وی تصریح کرد: رایزنی‌های لازم با مدیریت سد سیمره برای فراهم شدن امکان استفاده گردشگران از قایق‌سواری در این سد انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ابراز کرد: 23 مجتمع خدماتی، رفاهی و بهداشتی بین راهی در سطح استان وجود دارد که تیم‌های گشت نظارتی از یک ماه گذشته در سطح استان فعال شده و در راستای ارتقای سطح خدمات این مجتمع‌ها به مسافران و گردشگران نوروزی اقدامات لازم در دست اقدام است.

شریفی ابراز کرد: در شهرستان‌های مهران و دهلران با توجه به حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان ها، تئاترهایی آیینی و مذهبی در این مناطق اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 6 روستای هدف گردشگری مصوب در سطح استان وجود دارد، گفت: در ایام نوروز سال جاری با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان، برنامه‌های دینی و فرهنگی نیز در مراکز هدف گردشگری و آثار تاریخی استان اجرا می‌شود.

استان ایلام با دارا بودن آثار تاریخی، مناطق بکر طبیعی یکی از مناطق هدف سفرهای نوروزی گردشگران و مسافران است.

 

 

شناسه خبر 80346